Analyysi Net Promoter Score -kyselyyn vastanneista asiakkaista Metsä Groupin Seinäjoen piirillä
Linna, Katju (2021)
Linna, Katju
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021100218245
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021100218245
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tehtiin kyselytutkimus työn tilaajan, Metsä Groupin Seinäjoen piirin asiakkaille. Kysely lähetettiin sellaisille asiakkaille, jotka eivät olleet aiemmin vastanneet tilaajan lähettämään asiakastyytyväisyyskyselyyn. Kysely suoritettiin sähköpostitse yleistä suositteluindeksiä mittaavalla Net Promoter Score -kyselyllä, sekä sitä täydentävillä muilla kysymyksillä.
Kyselystä saatuja vastauksia (80 kpl) verrattiin aiemmilta vuosilta saatuihin tuloksiin. Tutkimuksessa selvisi, että tutkimuskyselyyn vastanneiden joukossa oli neutraaleja asiakkaita sekä arvostelijoita suhteessa enemmän kuin edellisen neljän vuodan aikana kyselyyn vastanneissa. Tutkimuskyselyyn vastanneiden yleinen suositteluindeksi oli selvästi matalampi kuin aiemmin vastanneiden keskuudessa.
Kyselystä saatuja vastauksia (80 kpl) verrattiin aiemmilta vuosilta saatuihin tuloksiin. Tutkimuksessa selvisi, että tutkimuskyselyyn vastanneiden joukossa oli neutraaleja asiakkaita sekä arvostelijoita suhteessa enemmän kuin edellisen neljän vuodan aikana kyselyyn vastanneissa. Tutkimuskyselyyn vastanneiden yleinen suositteluindeksi oli selvästi matalampi kuin aiemmin vastanneiden keskuudessa.