Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Underlag för skapandet av affärsplan för ett fysioterapiföretag, Fysio-LJ

Lindman, Jens (2021)

 
Avaa tiedosto
Jens Lindman _Examensarbete_2021..pdf (428.0Kt)
Lataukset: 


Lindman, Jens
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021100518359
Tiivistelmä
Detta arbete är gjort för ett existerande fysioterapiföretag. Företaget fungerar inom hemrehabilitering och har varit verksam i några år. Ingen noggrann affärsplan finns gjord för företaget och kundbasen har inte nämnvärt vuxit från startkapaciteten. Syftet med detta arbete är att göra en grund för en affärsplan för fysioterapiföretaget. Den ska ge stöd för att utveckla företaget i önskad riktning, det vill säga att växa genom att få en större kundbas. Arbetet skrivs som en allmän litteraturstudie. Metodvalet baserar sig på arbetets syfte och frågeställningar. Resultatet baserar sig på följande frågeställningar. Hur skall man skapa en fungerande affärsplan för ett nytt företag? Hurdan affärsplansstruktur är lämplig för nya företag? Vilka marknadsföringsstrategier lämpar sig för nya företag? Resultatet visar att en fungerande affärsplan ska fylla vissa syften. Internt skall den fungera som en handbok och externt skall den ge viktig information för möjliga investerare och övriga intressenter. Oavsett bransch, är innehållet i affärsplaner i stort sett lika. De flesta studier tyder på att åtminstone följande delar finns med i de flesta affärsplaner: Om entreprenören, affärsidé, vilka är kunderna, vilka är konkurrenterna, efterfrågan av produkten/tjänsten, strategi, marknadsföring, kostnadsestimering, riskanalys, ekonomistyrning och sammanfattning. Strukturen för skribentens affärsplan har formats av allmänna vetenskapliga teorier om affärsplaner, men även branschspecifika har inkluderats. När man marknadsför skall man särskilt ta i beaktande målgruppen. Studier visar att riktad marknadsföring hör till de mest effektiva marknadsföringsätten. En riktad marknadsföring ger företaget synlighet bland utvalda målgrupper.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste