Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelman laatiminen ja toteuttaminen personal trainer Sini Muhoselle

Rajala, Mervi (2021)

 
Avaa tiedosto
Mervi Rajala (903.3Kt)
Lataukset: 


Rajala, Mervi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021102518877
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli ylivieskalainen liikunta-alan yrittäjä Sini Muhonen. Sini perusti toiminimensä vuonna 2019 valmistuttuaan personal traineriksi. Täysipäiväisenä liikunta-alan yrittäjänä Sini aloitti vuoden 2020 huhtikuussa. Vuoden 2020 lopussa Sini valmistui äitiysliikuntavalmentajaksi.

Opinnäytetyö oli kehittämistehtävä, jossa laadittiin kohdeyritykselle markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelman tavoitteena oli kasvattaa yrityksen liiketoimintaa ja lisätä äitiysliikuntapalveluiden asiakaskuntaa niin, että se on yrityksen pääasiallinen asiakaskunta. Näiden lisäksi tavoitteena oli yrittäjän tunnettavuuden lisääminen ja asemoituminen markkinoilla ammattitaitoisena, äitiysliikuntapalveluja tarjoavana yrittäjänä. Markkinoinnin kohderyhmänä olivat odottavat ja synnyttäneet äidit.

Markkinointisuunnitelman laatiminen aloitettiin lähtökohta-analyysien työstämisellä, markkinointistrategian luomisella ja tavoitteiden asettamisella. Näiden pohjalta tehtiin toimintasuunnitelma sisältäen aikataulutuksen ja budjetoinnin. Tämän jälkeen toteutimme toimintasuunnitelmaan kirjatut toimenpiteet yhdessä yrittäjän kanssa sekä seurasimme ja mittasimme asetettujen tavoitteiden toteutumista. Saavutimme asetetut tavoitteet yhdessä yrittäjän kanssa ja osittain jopa ylitimme ne. Tämä kehittämistehtävä osoitti, että äitiysliikuntapalveluille on alueellamme kysyntää.

Opinnäytetyön tietoperustassa olen käynyt läpi markkinointia käsitteenä, markkinoinnin kehitysvaiheita sekä markkinoinnin toimintamuotoja ja tavoitteita. Tämän jälkeen olen perehtynyt palveluiden markkinointiin. Olen käynyt läpi palvelua käsitteenä ja palvelulle tyypillisiä erityispiirteitä. Lisäksi olen avannut palveluiden markkinoinnin kilpailukeinojen 7P-mallin. Olen käynyt läpi myös palvelun laatua ja sen ulottuvuuksia, sekä sitä, kuinka asiakkaan kokema kokonaislaatu muodostuu. Tämän jälkeen olen käynyt läpi markkinointisuunnitelman eri vaiheita aina strategisesta suunnittelusta operatiiviseen suunnitteluun. Tietoperustassa olen käyttänyt lähteinä alan kirjallisuutta liittyen työni keskeisiin käsitteisiin, joita ovat markkinointi, palveluiden markkinointi ja markkinointisuunnitelma.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste