Markkinointimateriaalin luominen yrityksen verkoston laajentamisen tueksi - lamit.fi
Järvinen, Oona (2021)
Järvinen, Oona
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021102418868
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021102418868
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä tuotettiin markkinointimateriaali energia-alan yritykselle ja toimeksiantajana toimi Osakeyhtiö lamit.fi. Toimeksiantajayrityksen tavoitteena on kasvattaa liikevaihtoaan uuden konseptinsa, energiaremonttien, avulla. Onnistuakseen konsepti vaatii laajan verkoston. Opinnäytetyön tavoitteena oli muodostaa laaja ymmärrys digitaalisesta B2B-markkinoinnista sekä verkostoitumisen vaikutuksista yrityksen liiketoimintaan. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa luotiin markkinointimateriaali, jota toimeksiantajayritys voi hyödyntää verkostonsa laajentamisessa sekä kehitysideoita, miten yritys voi hyödyntää digitaalisen B2B-markkinoinnin keinoja markkinoidessaan uutta konseptiaan.
Verkostosuhteet mahdollistavat pienten ja keskisuurten yritysten kasvun, kun tieto ja osaaminen yhdistetään kumppaneiden kesken. Yhteistyökumppaneiden tiedon ja osaamisen hyödyntämisellä yritys voi saavuttaa jotain sellaista, jota se ei yksin pystyisi saavuttamaan.
Opinnäytetyön loppuprodukti, eli markkinointimateriaali, luotiin sellaiseen muotoon, että
sitä voi käyttää neuvottelujen runkona. Materiaalista voi myös irrottaa yksittäisiä osia markkinointitarkoituksiin. Materiaali on luotu yhdenmukaiseksi yrityksen brändin visuaalisen ilmeen mukaan.
Opinnäytetyö on rajattu käsittelemään verkostoitumisen ja B2B-markkinoinnin sisältä niitä
aiheita, jotka hyödyttävät parhaiten toimeksiantajayritystä. Opinnäytetyö toteutettiin kesän ja syksyn 2021 aikana.
Verkostosuhteet mahdollistavat pienten ja keskisuurten yritysten kasvun, kun tieto ja osaaminen yhdistetään kumppaneiden kesken. Yhteistyökumppaneiden tiedon ja osaamisen hyödyntämisellä yritys voi saavuttaa jotain sellaista, jota se ei yksin pystyisi saavuttamaan.
Opinnäytetyön loppuprodukti, eli markkinointimateriaali, luotiin sellaiseen muotoon, että
sitä voi käyttää neuvottelujen runkona. Materiaalista voi myös irrottaa yksittäisiä osia markkinointitarkoituksiin. Materiaali on luotu yhdenmukaiseksi yrityksen brändin visuaalisen ilmeen mukaan.
Opinnäytetyö on rajattu käsittelemään verkostoitumisen ja B2B-markkinoinnin sisältä niitä
aiheita, jotka hyödyttävät parhaiten toimeksiantajayritystä. Opinnäytetyö toteutettiin kesän ja syksyn 2021 aikana.