Kohdennettu digitaalinen markkinointi ja markkinointijohtaminen
Viljanen, Mila (2021)
Viljanen, Mila
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021102618950
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021102618950
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Varalan Valmennuskeskus ja opinnäytetyö toteutettiin Varalan Valmennuskeskuksen kehittelemälle VoimanPolku-konseptille. Tämä työ koostuu teoria- ja toiminnallisesta osuudesta. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään lähemmin digitaalista markkinointia, markkinoinnin kohdentamista sekä markkinointijohtamista. Toiminnallisessa osuudessa toteutetaan tarvekartoituskysely, jonka pohjalta rakennetaan toimeksiantajalle kohdennettu markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli ratkaista toimeksiantajan ongelma valitussa kohderyhmässä sekä antaa toimeksiantajalle ohjeita kohdennetun markkinointiviestinnän toteutukseen. Kohdennetun markkinointiviestinnän ohjeissa hyödynnetään VoimanPolku-konseptin olemassa olevia sosiaalisen median kanavia eli sisältömarkkinointia, sähköpostimainontaa sekä hakukonemarkkinointia.
Tarvekartoituskyselystä kävi ilmi, että VoimanPolku-koulutus kiinnostaa ammattivalmentajia ja koulutus koetaan tarpeellisena. Kohdennetun markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelman avulla toimeksiantaja pystyy kehittämään VoimanPolku-konseptia sekä saavuttamaan lisää näkyvyyttä valitussa kohderyhmässä.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli ratkaista toimeksiantajan ongelma valitussa kohderyhmässä sekä antaa toimeksiantajalle ohjeita kohdennetun markkinointiviestinnän toteutukseen. Kohdennetun markkinointiviestinnän ohjeissa hyödynnetään VoimanPolku-konseptin olemassa olevia sosiaalisen median kanavia eli sisältömarkkinointia, sähköpostimainontaa sekä hakukonemarkkinointia.
Tarvekartoituskyselystä kävi ilmi, että VoimanPolku-koulutus kiinnostaa ammattivalmentajia ja koulutus koetaan tarpeellisena. Kohdennetun markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelman avulla toimeksiantaja pystyy kehittämään VoimanPolku-konseptia sekä saavuttamaan lisää näkyvyyttä valitussa kohderyhmässä.