Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram-tilin sisällöntuotanto finanssialan yrityksessä

Unkila, Teemu (2021)

 
Avaa tiedosto
Unkila_Teemu– Julkinen.pdf (1.023Mt)
Lataukset: 


Unkila, Teemu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021102618921
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia finanssialan yritysten sisällöntuotantoa Instagramissa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii OP Keski-Suomi. Tutkimustulosten pohjalta on tarkoitus kehittää toimeksiantajan Instagram sisällöntuotantoa niin, että se tavoittaa ja sitouttaa nuorisokohderyhmän tehokkaammin. Toimeksiantaja avasi Instagram-tilinsä syyskuussa 2020 ja se valikoituikin tutkittavaksi sosiaalisen median alustaksi juuri tilin uutuuden ja alustan nuorisokohderyhmän tavoittamisen potentiaalin vuoksi. Kohderyhmäksi valittiin nuoret aikuiset, koska 20–28-vuotiaissa on paljon pankin asiakaspotentiaalia. Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja aineistonkeruumenetelminä käytettiin benchmarkkausta ja kohderyhmän ryhmähaastatteluja. Opinnäytetyössä benchmarkattiin kolmea Instagramissa menestyvää finanssialan yritystä. Benchmarkkauksesta pyrittiin löytämään finanssialan Instagram-tileiltä käytänteitä, joita OP Keski-Suomi voisi hyödyntää omassa toiminnassaan. Kohderyhmän ryhmähaastattelut toteutettiin kohderyhmän näkökulman saamiseksi. Ryhmähaastatteluissa ideoitiin myös vapaasti Instagram-julkaisuja toimeksiantajalle ja keskusteltiin siitä, mitä kohderyhmä haluaisi nähdä pankin Instagram-tilillä. Aineistonkeruun jälkeen aineisto analysoitiin kokoamalla niistä valmiita teemoja. Tutkimustulosten mukaan toimeksiantaja ei vielä hyödynnä Instagramissa kaikkia niitä käytänteitä, mitä muut finanssialan yritykset hyödyntävät. Toimeksiantajan Instagram-toiminnan kehityskohdat tunnistettiin ja niihin kehitettiin korjaukset. Tutkimustulosten pohjalta syntynyttä julkaisukalenteria voi hyödyntää suoraan käytännössä ja tutkimustulokset ovat perusteltavissa benchmarkkauksen, teoriaosuuden ja ryhmähaastattelujen pohjalta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste