Sosiaalisen median vuosikalenteri Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiö
Laukkanen, Jarmo (2021)
Laukkanen, Jarmo
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021110219161
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021110219161
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli rakentaa Etelä-Karjalan virkistysaluesäätiölle sosiaalisen median vuosikalenteri avustamaan heidän markkinointiviestintäänsä. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli toiminnallinen muoto.
Opinnäytetyö on jaettu kolmeen osaan. Ensimmäisessä osassa tutkitaan teoriaa markkinointiviestinnän ja sosiaalisen median osalta. Toisessa osassa suoritetaan opinnäytetyön toiminnallinen osuus tekemällä SWOT-analyysi ja kilpailijoiden vertaisarviointi. Teorian ja etsityn tiedon pohjalta rakennettiin sosiaalisen median vuosikalenteri. Esitetään kalenterin toimintamalli ja kerrotaan siihen liittyvästä sisällöstä. Tuodaan julki myös havaitut kehitysehdotukset. Viimeisessä osiossa tehdään yhteenveto tuloksista ja pohditaan opinnäytetyöprosessia ja sen onnistumista.
Tähän opinnäytetyöhön etsityn tiedon ja virkistysaluesäätiön käyttöön tehdyn ja annetun vuosikalenterin avulla toimeksiantaja pystyy kehittämään sosiaalisen median markkinointia ja viestintästrategiaa.
Tutkitun tiedon osalta voidaan tehdä johtopäätös, että sosiaalisen median käyttäminen yritysten markkinointiviestinnässä vaatii pitkäjänteisyyttä, ajankohtaisuutta ja mielenkiintoista sisältöä. Julkaisukalenterin käyttöön ottaminen helpottaa ja auttaa tässä asiassa.
Opinnäytetyö on jaettu kolmeen osaan. Ensimmäisessä osassa tutkitaan teoriaa markkinointiviestinnän ja sosiaalisen median osalta. Toisessa osassa suoritetaan opinnäytetyön toiminnallinen osuus tekemällä SWOT-analyysi ja kilpailijoiden vertaisarviointi. Teorian ja etsityn tiedon pohjalta rakennettiin sosiaalisen median vuosikalenteri. Esitetään kalenterin toimintamalli ja kerrotaan siihen liittyvästä sisällöstä. Tuodaan julki myös havaitut kehitysehdotukset. Viimeisessä osiossa tehdään yhteenveto tuloksista ja pohditaan opinnäytetyöprosessia ja sen onnistumista.
Tähän opinnäytetyöhön etsityn tiedon ja virkistysaluesäätiön käyttöön tehdyn ja annetun vuosikalenterin avulla toimeksiantaja pystyy kehittämään sosiaalisen median markkinointia ja viestintästrategiaa.
Tutkitun tiedon osalta voidaan tehdä johtopäätös, että sosiaalisen median käyttäminen yritysten markkinointiviestinnässä vaatii pitkäjänteisyyttä, ajankohtaisuutta ja mielenkiintoista sisältöä. Julkaisukalenterin käyttöön ottaminen helpottaa ja auttaa tässä asiassa.