Arkeologisten 3D-mallien markkinointi kuluttajille
Uotila, Maria (2021)
Uotila, Maria
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021110819412
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021110819412
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli aloittaa uuden tuotteen, eli arkeologisten 3D mallien, markkinointi kuluttajille ja tehdä verkkosivuun tarvittavat muutokset jotta markkinointi voidaan toteuttaa.
Opinnäytetyön menetelmä oli nykytilan analysointi ja kirjallisuustutkimus, jonka pohjalta tehtiin 3D-mallinnuksen markkinoinnin tavoitteiden luonti ja kotisivujen uudistaminen.
Opinnäytetyön keskeisiä tuloksia olivat suunnitelmallinen markkinointi uuden tuotteen tunnettavuuden lisäämiseksi ja verkkosivujen olennaisimmat päivitykset sekä seurannan ja tavotteiden asettaminen.
Opinnäytetyössä päästiin asetettuun tavoitteeseen, verkkosivuilla kävijöiden määrä kasvoi 5072%. Ennen muutosta kuukauden kävijämäärä oli 29, muutoksen ja markkinoinnin jälkeen yrityksen verkkosivuilla vieraili 1500 kävijää kuukaudessa.
Opinnäytetyön menetelmä oli nykytilan analysointi ja kirjallisuustutkimus, jonka pohjalta tehtiin 3D-mallinnuksen markkinoinnin tavoitteiden luonti ja kotisivujen uudistaminen.
Opinnäytetyön keskeisiä tuloksia olivat suunnitelmallinen markkinointi uuden tuotteen tunnettavuuden lisäämiseksi ja verkkosivujen olennaisimmat päivitykset sekä seurannan ja tavotteiden asettaminen.
Opinnäytetyössä päästiin asetettuun tavoitteeseen, verkkosivuilla kävijöiden määrä kasvoi 5072%. Ennen muutosta kuukauden kävijämäärä oli 29, muutoksen ja markkinoinnin jälkeen yrityksen verkkosivuilla vieraili 1500 kävijää kuukaudessa.