Exploring Methods and Tools to Develop Learning Mindsets among Team-Members
Rönnblad, Sofia (2021)
Rönnblad, Sofia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021110419290
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021110419290
Tiivistelmä
Due to fast technological change and greater international competition the business world is becoming more and more competitive and volatile. Therefore, organizations constantly need to develop themselves in order to stay competitive.
The aim of this study was to explore methods and tools which line managers could use to develop learning mindsets among their team-members. The thesis was based on interviews. The participants answered questions regarding time, encouragement, knowledge, collaboration, and team learning. In addition, questions concerning dialogue, vison and reward were discussed. På grund av snabb tekonlogisk förändring och ökad internationell konkurrens blir affärsvärlden mer och mer volatil och obeständig. För att förbli konurrenskraftig måste därmed organisationer konstant utvecklas.
Syftet med denna studie var att undersöka metoder och verktyg som förmän kan använda sig av för att utveckla ett lärande tankesätt i sina grupper. Denna forskning var baserad på intervjuer med fem förmän och fem gruppmedlemmar. Deltagarna fick svara på frågor rörande tid, uppmuntran, kunskap, samarbete och grupp-lärande. Dessutom diskuterades ämnen såsom dialog, vision och belöning.
The aim of this study was to explore methods and tools which line managers could use to develop learning mindsets among their team-members. The thesis was based on interviews. The participants answered questions regarding time, encouragement, knowledge, collaboration, and team learning. In addition, questions concerning dialogue, vison and reward were discussed.
Syftet med denna studie var att undersöka metoder och verktyg som förmän kan använda sig av för att utveckla ett lärande tankesätt i sina grupper. Denna forskning var baserad på intervjuer med fem förmän och fem gruppmedlemmar. Deltagarna fick svara på frågor rörande tid, uppmuntran, kunskap, samarbete och grupp-lärande. Dessutom diskuterades ämnen såsom dialog, vision och belöning.