Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

"Jokainen asiakas on tutustumisen arvoinen": Seinäjoen ja Ilmajoen työllisyyden kuntakokeilun omavalmentajien näkemyksiä asiakaslähtöisyydestä

Kurtti, Jere (2021)

Avaa tiedosto
Kurtti_Jere.pdf (1.608Mt)
Lataukset: 


Kurtti, Jere
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021110919574
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, miten Seinäjoen ja Ilmajoen työllisyyden kuntakokeilun omavalmentajat käsittävät asiakaslähtöisyyden heidän työssään. Opinnäytetyön tarkoitus oli kartoittaa omavalmentajien näkemystä siitä, mitä asiakaslähtöisyys tarkoittaa, miten se toteutuu heidän työssään ja miten se toteutuu Seinäjoen ja Ilmajoen kokeilussa yleisesti. Tutkimuksen tavoite oli tuottaa Seinäjoen ja Ilmajoen kokeilulle tietoa omavalmentajien näkökulmasta kokeilun palveluiden kehittämiseksi asiakaslähtöisemmiksi. Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena yhteistyössä Seinäjoen ja Ilmajoen työllisyyden kuntakokeilun kanssa. Tutkimusta varten haastateltiin seitsemän kokeilun omavalmentajaa, joiden haastatteluihin tämän tutkimuksen tulokset perustuvat. Tutkimuksen teoriaosuus perustuu työttömyyteen ilmiönä, sosiaalityön asiakaslähtöisyyteen sekä siihen, mitä työllisyyden kuntakokeilut ja sen omavalmentajat ovat. Tutkimustulosten mukaan asiakaslähtöisyys nähtiin tärkeänä osana Seinäjoen ja Ilmajoen kokeilun omavalmentajien työtä. Asiakaslähtöisyys nähtiin omavalmentajien työn perustana, tapana tehdä asiakastyötä ja työyhteisön yhteisenä tavoitteena. Tutkimustulosten mukaan asiakaslähtöisyys toteutuu omavalmentajien työssä hyvin. Asiakaslähtöisyyden toteutuminen vaatii kuitenkin vielä tulevaisuudessa lisää tutkimusta kokeilun asiakkaiden näkökulmasta, sillä omavalmentajien mukaan asiakas on se, joka viimekädessä päättää, onko hänen saamansa palvelu asiakaslähtöistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste