How to Improve Customer Experience of Young Adults - Case Company: Tampere Jazz Happening
Achté, Elias (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Achté, Elias
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111120115
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111120115
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli auttaa asiakasyritys Tampere Jazz Happeningia löytämään uusia keinoja nuorten asiakkaiden määrän lisäämiseen festivaalikävijöinä. Työn taustana on asiakasyrityksen halu löytää uusia keinoja ja tuottaa lisää tutkimusta jo tehdyn asiakaspalautekyselyn pohjalta. Opinnäytetyön keskeiseen sisältöön kuuluvat asiakaskokemus, asiakkaiden segmentointi sekä asiakaspalautekyselyn analysointi. Tutkimus toteutettiin asiakasyrityksen tarjoaman asiakaskyselyn pohjalta. Tekijä tutki aihepiiriä erilaisin työkaluin, kuten esimerkiksi swot-analyysin avulla. Opinnäytetyö tuo asiakasyritykselle arvokasta materiaalia mahdollisten uusien tapojen kokeilemisessa nuorten asiakkaiden lisäämiseksi. Yhteenvetona opinnäytetyö esittelee mahdollisia keinoja jotka voivat auttaa asiakasyritystä lisäämään nuorten asiakkaiden määrää tapahtumassaan. Opinnäytetyössä tutkitaan myös yleisemmällä tasolla asiakaskokemusta sekä uusia tapoja markkinoida tapahtumaa. The purpose of this thesis was to analyse the customer feedback survey of last year’s festival organized by the customer company: Tampere Jazz Happening. The author of the research also strived to create suggestions for the customer company by introducing and evaluating different theories related to customer experience.
The background for this thesis was the customer company’s desire to research and pursue new means of marketing the festival for young customers. The festival also had already conducted a feedback survey which they asked the author to research further and more in-depth. The thesis introduced new aspects of interpreting the feedback survey results. The theory for the thesis is based on existing information of the topic area found from journals and online sources.
The results of this thesis help introduce new possible ways for the case company to attract young customers. The thesis also analyses advantages/benefits of using a variety of different tools to improve customer experience.
The background for this thesis was the customer company’s desire to research and pursue new means of marketing the festival for young customers. The festival also had already conducted a feedback survey which they asked the author to research further and more in-depth. The thesis introduced new aspects of interpreting the feedback survey results. The theory for the thesis is based on existing information of the topic area found from journals and online sources.
The results of this thesis help introduce new possible ways for the case company to attract young customers. The thesis also analyses advantages/benefits of using a variety of different tools to improve customer experience.