Asiakaskokemus second hand -vaateliikkeessä : Miela Preloved -kehitystyö
Laaksonen, Ida (2021)
Laaksonen, Ida
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-Ida_Laaksonen_Opinnäytetyö
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-Ida_Laaksonen_Opinnäytetyö
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin second hand -liikkeen asiakaskokemusta ja siihen vaikuttavia tekijöitä. Työn tavoitteena oli kehittää asiakaskokemusta second hand -liikkeessä ja saada laajempi kuva asiakaskokemukseen vaikuttavista teki-jöistä. Tarkoituksena oli luoda ideakirja, joka auttaa toimeksiantajaa kehittämään asiakaskokemusta vastaamaan yrityksen asiakasprofiileita. Opinnäytetyö koostettiin kolmesta osa-alueesta teoriasta, tutkimuksesta ja työn lopputuloksesta. Teoriaosuudessa luotiin kattava kuva asiakaskokemuksesta ja sen kehittämisestä.
Tutkimusmenetelmänä tässä opinnäytetyössä käytettiin kyselyä, joka toteutettiin määrällisenä tutkimuksena. Kyselyn tarkoituksena oli saada laajempi käsitys vastaajien aiemmista kokemuksista second hand ostoksilla. Keskeisiä tutkimus-tuloksia oli vastaajien toiveet liittyen second hand shoppailuun. Monet vastaajat liittivät asiakaskokemukseen myös liiketilan viihtyisyyden ja siksi se tuotiin osaksi opinnäytetyön lopputulosta.
Ideakirja luotiin työn teoriaosuuden ja tutkimustulosten pohjalta kokoamaan yhteen koko opinnäytetyö. Kyselyn vastausten analyysin avulla luotiin toimeksiantajalle asiakasprofiilit, jotka esitettiin työn lopputuloksessa. Ideakirja on ajankohtainen opas yrittäjille asiakaskokemuksen kehittämiseen.
Tutkimusmenetelmänä tässä opinnäytetyössä käytettiin kyselyä, joka toteutettiin määrällisenä tutkimuksena. Kyselyn tarkoituksena oli saada laajempi käsitys vastaajien aiemmista kokemuksista second hand ostoksilla. Keskeisiä tutkimus-tuloksia oli vastaajien toiveet liittyen second hand shoppailuun. Monet vastaajat liittivät asiakaskokemukseen myös liiketilan viihtyisyyden ja siksi se tuotiin osaksi opinnäytetyön lopputulosta.
Ideakirja luotiin työn teoriaosuuden ja tutkimustulosten pohjalta kokoamaan yhteen koko opinnäytetyö. Kyselyn vastausten analyysin avulla luotiin toimeksiantajalle asiakasprofiilit, jotka esitettiin työn lopputuloksessa. Ideakirja on ajankohtainen opas yrittäjille asiakaskokemuksen kehittämiseen.