Opas B2B-etämyyntiin siirtymiseen
Ruotsalainen, Henry (2021)
Ruotsalainen, Henry
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111720457
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111720457
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoittena on tuottaa opas yrityksille etämyyntiin siirtymiseen.
Oppaaseen on kerätty parhaita käytänteitä, joita Covid-19 pandemian myötä yritykset ja
oppilaitokset ovat jakaneet. Opas käsittelee etämyyntiin siirtymistä kronologisessa
järjestyksessä myyntiprosessia seuraten.
Työn teoria on jaettu kahteen osaan. Ensimmäinen osa käsittelee myyntiprosessia ja sen
vaiheita. Toinen osa teoriasta käsittelee etämyyntiä, sen mahdollistavia tekijöitä ja hieman
myynnin johdon roolia etämyynnin onnistumisessa.
Opinnäytetyön produkti, eli opas B2B-etämyyntiin siirtymiseen on kerätty yritysten jakamiin
kokemuksiin, oppilaitosjulkaisuihin, ammattikirjallisuuteen ja tutkimuksiin pohjautuen. Opas
esittelee tarvittavia työkaluja onnistuneen etämyynnin tueksi seuraten myyntiprosessin
vaiheita, sekä myynnin johdon tarpeellisia toimenpiteitä.
Oppaaseen on kerätty parhaita käytänteitä, joita Covid-19 pandemian myötä yritykset ja
oppilaitokset ovat jakaneet. Opas käsittelee etämyyntiin siirtymistä kronologisessa
järjestyksessä myyntiprosessia seuraten.
Työn teoria on jaettu kahteen osaan. Ensimmäinen osa käsittelee myyntiprosessia ja sen
vaiheita. Toinen osa teoriasta käsittelee etämyyntiä, sen mahdollistavia tekijöitä ja hieman
myynnin johdon roolia etämyynnin onnistumisessa.
Opinnäytetyön produkti, eli opas B2B-etämyyntiin siirtymiseen on kerätty yritysten jakamiin
kokemuksiin, oppilaitosjulkaisuihin, ammattikirjallisuuteen ja tutkimuksiin pohjautuen. Opas
esittelee tarvittavia työkaluja onnistuneen etämyynnin tueksi seuraten myyntiprosessin
vaiheita, sekä myynnin johdon tarpeellisia toimenpiteitä.