Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Suomen Hiihdonopettajat ry: yhdistyksen markkinointiviestinnän kehittäminen blogin ja uutiskirjeen avulla

Hiltunen, Salla (2021)

 
Avaa tiedosto
Hiltunen_Salla_opinnäytetyö.pdf (2.138Mt)
Lataukset: 


Hiltunen, Salla
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111720528
Tiivistelmä
Nykyään markkinointia tarvitsevat yritysten lisäksi myös järjestöt ja yhdistykset kilpaillessaan ihmisten huomiosta ja ajasta. Myös voittoa tavoittelemattomat organisaatiot haluavat saada viestinsä perille kohderyhmälle, ja siinä onnistuakseen heidänkin tulee omaksua nykyaikaisen sisältömarkkinoinnin viestintäkeinoja.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää hiihdonopettajakoulutusta järjestävää Suomen Hiihdonopettajat ry:n markkinointiviestintää luomalla yhdistyksen verkkosivustolle blogi sekä uudistaa sähköpostitse lähetettävää jäsenkirjettä sekä perustaa sen rinnalle uutiskirje. Niiden suunnittelua varten tarvittiin myös suunnittelutyökalu. Markkinointiviestinnän kehittämisen tavoitteena oli, että yhdistys pystyy viestimään aiempaa paremmin koulutusosaamisestaan, saa siten houkuteltua lisää osallistujia järjestämilleen hiihdonopettajakursseille, sekä onnistuu sitouttamaan jäseniään yhdistykseen nykyistä paremmin.

Työn tietoperustassa esitellään sisältömarkkinointia yleisesti sekä blogia ja sähköpostimarkkinointia tarkemmin. Lähteinä tietoperustassa on käytetty suomen- ja englanninkielistä kirjallisuutta sekä verkkolähteitä, kuten blogeja ja verkkosivustoja tunnetuilta sisältömarkkinoinnin asiantuntijatahoilta.

Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja tutkimusotteeltaan laadullinen. Työn suunnittelu,
tuotokset ja raportointi tehtiin syksyn 2021 aikana. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin havainnointia, jonka perusteella tehtiin suunnitelma ja tuotokset, jotka esitellään tässä opinnäytetyössä.

Tämän opinnäytetyön tuotoksena Suomen Hiihdonopettajat ry:n verkkosivustolle perustettiin blogi. Blogia käytetään yhdistyksen järjestämästä hiihdonopettajakoulutuksesta ja muusta toiminnasta tiedottamiseen, ja sen sisältöjä hyödynnetään muiden viestintäkanavien, kuten sosiaalisen median ja sähköisten uutiskirjeiden sisältöinä. Toisena tuotoksen tässä työssä kehitettiin Suomen Hiihdonopettajat ry:n sähköistä uutiskirjeviestintää niin,
että luotiin erilaisia kohderyhmiä ja valittiin niille sopivat tavat toteuttaa sähköpostiviestintää. Uudistetulla sähköpostimarkkinoinnilla yhdistys saa tavoitettua aiempaa laajemman kohderyhmän, millä tavoitellaan kasvua hiihdonopettajakoulutuksen kysyntään. Lisäksi tämän työn tuotoksena syntyi yhdistyksen viestintätarpeita varten laadittu sisältösuunnittelutyökalu.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste