Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Savu Sirkka -oluelle

Karilo, Jutta (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Jutta Karilo .pdf (829.9Kt)
Lataukset: 


Karilo, Jutta
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111820582
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen produkti, jonka tuotoksena on sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Savu Sirkka -oluelle. Savu Sirkka -olut on vuoden 2019 tuotekehityskurssilla kehitetty tuote, jonka kehitystä on jatkettu eteenpäin. Tiimiin kuuluu tekijän lisäksi Hanna Olkinuora ja Inka Liirre. Savu Sirkka on savustetuilla kotisirkoilla maustettu ale. Olut on pintahiivakäymisellä valmistettu täysmallasolut ja sen alkoholiprosentti on 5,5. Työn päätavoitteena on luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Savu Sirkka -oluelle. Työssä keskitytään sosiaalisen median kanavista Facebookiin ja Instagramiin, koska ne ovat Savu Sirkka -oluen pääasialliset markkinointikanavat. Työn alatavoitteena on hyödyntää SOSTAC-mallia sosiaalisen median markkinointisuunnitelman teossa sekä tuottaa sisältöä sosiaaliseen mediaan.

Opinnäytetyöprosessi alkoi maaliskuussa 2021 työn tietoperustaan syventymällä. Työn tietoperustassa käsitellään digitaalista markkinointia, markkinointisuunnitelman tekoa SOSTAC-mallin mukaisesti sekä sisällön luomista ja markkinointia sosiaalisessa mediassa. SOSTAC on PR Smithin luoma suunnittelumalli markkinointiin. Malli muodostuu nykytila-analyysista, tavoitteista, strategiasta, toimenpiteistä, toiminnasta sekä hallinnasta ja seurannasta. Malli valikoitui opinnäytetyön pohjaksi sen monipuolisuuden takia. SOSTAC on myös hyvin soveltuva pienen yrityksen sosiaalisen median markkinoinnin suunnitteluun.

Työn empiirinen osuus aloitettiin kesäkuussa 2021 Savu Sirkan nykytila-analyysilla. Nykytila-analyysissä luodaan pohja markkinointisuunnitelmalle, jonka mukaan strategiaa lähdetään toteuttamaan. Kesän aikana työ eteni SOSTAC-mallin mukaisesti ja empiirinen osuus valmistui syyskuussa 2021.

Lopputuloksena valmistui sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Savu Sirkka -oluelle SOSTAC-mallia hyödyntäen. Tämän lisäksi Savu Sirkka -oluelle on laadittu julkaisusuunnitelma vuoden 2021 loppuun, joka sisältää julkaisuideoita eri viikoille, sisältäen pohdinnan sekä kohderyhmästä että tavoitteesta. Opinnäytetyön kaikki tavoitteet näin ollen voidaan katsoa saavutetuksi.

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelmalla on ollut suuri hyöty Savu Sirkan markkinointiin, se on auttanut ymmärtämään markkinoinnin perusteet sekä antanut tärkeää tietoa muun muassa Savu Sirkan asiakkaista. Julkaisusuunnitelma on myös helpottanut julkaisujen tekemistä sosiaaliseen mediaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste