Asiakastyytyväisyystutkimus
Leino, Tatu (2009)
Leino, Tatu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911266215
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911266215
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoite oli kartoittaa Bar Passion Tampereen asiakastyytyväisyyttä. Tutkittavia osa-alueita olivat ravintolan tarjoamat palvelut, hintataso, tunnelma, sijainti ja imago. Bar Passion Tampereelle ei aikaisemmin ole tehty asiakastyytyväisyystutkimusta, joten tämä tutkimus tulee toimimaan pohjana mahdollisesti myöhemmin tehtäville tutkimuksille. Asiakastyytyväisyyden tason muutoksia tultaisiin siis jatkossa peilaamaan tämän työn tuloksiin. Luonnollisesti tämä asetti korkean vaatimustason tutkimukselle. Työn toimeksiantaja Bar Passion Tampere on Rengasravintolat Oy ketjuun kuuluva ravintola, joka pyrkii tarjoamaan asiakkailleen laadukasta palvelua, huokeita hintoja, hyvää musiikkia ja tunnelmallista ravintolatunnelmaa. Tutkimusmuotona käytettiin kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimuksen haastattelut tehtiin tammikuun 2009 aikana. Haastatteluja suoritettiin yhteensä kahdellekymmenelle Bar Passion ravintolassa käyneelle asiakkaalle, joille kaikille esitettiin samat kysymykset valmiiksi laaditun kysymyspohjan mukaisesti. Tutkimustulokset esitetään työssä sekä sanallisesti, mutta myös graafisia kuvioita apuna käyttäen. Tutkimustuloksista käy ilmi, että asiakastyytyväisyys on varsin hyvä. Erityisesti palvelun korkea taso kerää kiitosta. Asiakkaat ovat myös tyytyväisiä vallitsevaan hintatasoon. Eniten negatiivista palautetta sai aikaan kilpailijoita aikaisempi sulkemisaika