Brändin äänensävyn määrittely
Tirkkonen, Jenna (2021)
Tirkkonen, Jenna
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112120930
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112120930
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli esitellä äänensävyn perusteet ja syyt sille, miksi se kannattaisi ottaa jokaisessa yrityksessä käyttöön. Tavoitteena oli myös esitellä yksinkertaiset ohjeet ja tarjota helppokäyttöiset työkalut sille, kuinka äänensävyä toteutetaan organisaatiossa käytännössä ja mitä peruspilareita sen tueksi tulee olla. Tuotoksena syntyi markkinointiviestinnällisen äänensävyn määrittelyä helpottava opas, josta on hyötyä organisaatiolle, joka ei vielä ole määrittänyt yrityksen äänensävyä.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osioista, teoreettisesta viitekehyksestä sekä tuotoksesta, eli oppaasta äänensävyn määrittelyn tueksi. Teoreettinen viitekehys koostuu brändin perusteista, viestinnästä ja äänensävystä ja sen rakennustyöstä. Opinnäytetyö etenee brändin ja äänensävyn määritelmästä sen käyttöönottoon ja työkaluihin organisaatiossa.
Opas laadittiin teoreettisen viitekehyksen pohjalta siten, että lukija ymmärtää oppaan sisälllön luettuaan ensin opinnäytetyön teoriaosuuden. Oppaassa lukijaa ohjataan, kuinka luettua tietoa hyödynnetään ja kuinka äänensävyn perusperiaatteet otetaan yrityksessä käyttöön.
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osioista, teoreettisesta viitekehyksestä sekä tuotoksesta, eli oppaasta äänensävyn määrittelyn tueksi. Teoreettinen viitekehys koostuu brändin perusteista, viestinnästä ja äänensävystä ja sen rakennustyöstä. Opinnäytetyö etenee brändin ja äänensävyn määritelmästä sen käyttöönottoon ja työkaluihin organisaatiossa.
Opas laadittiin teoreettisen viitekehyksen pohjalta siten, että lukija ymmärtää oppaan sisälllön luettuaan ensin opinnäytetyön teoriaosuuden. Oppaassa lukijaa ohjataan, kuinka luettua tietoa hyödynnetään ja kuinka äänensävyn perusperiaatteet otetaan yrityksessä käyttöön.