Näytä suppeat kuvailutiedot

Toimivan yrityksen liiketoimintasuunnitelma : Case: Keski-Hämeen Rakennus Oy

Hinkkanen, Iiro (2012)

dc.contributor.authorHinkkanen, Iiro
dc.date.accessioned2012-12-01T08:46:02Z
dc.date.available2012-12-01T08:46:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2012113017659
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/50806
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia toimeksiantaja-yritykselle (Keski-Hämeen Rakennus Oy:lle) liiketoimintasuunnitelma. Vaikka toiminta on alkanut jo vuonna 1994, mitään aiempaa paperille tehtyä liiketoimintasuunnitelmaa ei yrityksessä ole. Tämä ei ole aikaisemmin ollut tarpeen, sillä yritys perustettiin aikoinaan jo melko valmiille pohjalle ja siitä asti suunnitelma on hiljalleen muokkautunut yrittäjän omassa mielessä. Toimeksiantaja-yritys Keski-Hämeen Rakennus Oy on siis perustettu vuonna 1994. Aluksi osakeyhtiössä oli kaksi osakasta, mutta myöhemmin vuonna 1999, on yritys siirtynyt kokonaan nykyisen yrittäjän omistukseen. Päätoimialana yrityksellä on asuin- ja muiden rakennusten rakentaminen. Yrityksen toimintaan kuuluu myös jonkin verran rakennusten saneeraus- sekä kunnostustöitä. Teoriaosuudessa käsitellään liiketoimintasuunnitelman laatimista yleensä sekä toimintasuunnitelman sisältämiä asiakokonaisuuksia. Tutkimusta tehtiin lukemalla aiheeseen liittyvää kirjallisuutta sekä internet-sivustoja. Tutkimusta tehtiin myös vertailemalla yrityksen tunnuslukuja yleisesti rakennusteollisuuden vastaaviin tunnuslukuihin. Työssä käytettiin apuna liiketoimintasuunnitelman laatimisessa valmista suunnitelmapohjaa, joka on työn liitteenä (liite 1). Toimeksiantajan pyynnöstä liiketoimintasuunnitelmaan kuuluvat laskelmat sekä yrityksen lasketut tunnusluvut on luovutettu toimeksiantajan käyttöön ja ovat luottamuksellisia. Laadittu liiketoimintasuunnitelma toimii hyvänä työkaluna yrityksen toiminnan tulevaisuuden suunnittelussa ja luo kokonaiskuvan tämän hetkisestä tilanteesta yrityksessä.fi
dc.description.abstractThe objective of this thesis was to create a business plan for Keski-Hämeen Rakennus Oy. Although the company has been operating since 1994, a business plan in writing has not been made before. This has not been necessary earlier because there was already a ready-made business plan when the company was founded and ever since the plan has been developed in the entrepeneur`s mind. Keski-Hämeen Rakennus Oy was founded in 1994. In the beginning there were two shareholders in this limited company but in 1999 the current en-trepreneur became the only owner of the shares. The company`s main line of business is construction of residential and non-residential buildings. The company also operates in renovation. The theoretical part of the thesis deals with creating a business plan and also explains the main parts of a business plan. The study was carried out by read-ing books and web-sites, as well as by comparing the company`s key figures to the figures of construction industry generally in Finland. The business plan was made by using of a ready-made template which can be found in the appendices (appendix 1). The calculations in the business plan and the company`s key figures are confidential and have been handed over to the commissioning company only. The complete business plan is a useful development tool for planning the com-pany`s future and gives a view of the company`s current situation.en
dc.language.isofin
dc.publisherTampereen ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleToimivan yrityksen liiketoimintasuunnitelma : Case: Keski-Hämeen Rakennus Oyfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/185
dc.organizationTampereen ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysaliiketoimintasuunnitelmat
dc.subject.ysayritykset
dc.subject.ysarakennusala
dc.subject.ysarakennusliikkeet
dc.subject.ysatunnusluvut
dc.contributor.organizationTampereen ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordtoimiva yritys
dc.subject.specializationYritystoiminta
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot