Verkkokurssi TAMKin röntgenhoitajakoulutuksesta vaihto-opiskelijoille
Åhman, Robert (2021)
Åhman, Robert
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112421487
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112421487
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä vaihto-opiskelijoiden tietoa TAMKin röntgenhoitajakoulutuksesta. Tarkoituksena oli koota verkkokurssi Moodleen ja kerätä kurssille kattavat perustiedot röntgenhoitajakoulutuksesta Suomessa sekä lainsäädännöistä koskien koulutusta. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä yhteistyössä Tampereen ammattikorkeakoulun (TAMK) kanssa.
Yhteistyökumppani ei rajannut verkkokurssin sisältöä etukäteen, vaan antoi opinnäytetyöntekijälle vapaat kädet suunnitella hyväksi näkemänsä verkkokurssi. Verkkokurssilla keskitytään TAMKin röntgenhoitajakoulutukseen pintapuolisesti, avaten kuitenkin olennaisimmat kohdat vaihto-opiskelijalle. Opinnäytetyön tuotteen eli verkkokurssin taustoituksena on perehdytty verkkokurssin tekemiseen, vaihto-opiskeluun, sekä röntgenhoitajakoulutukseen. Tuote on koostettu näiden tietojen pohjalta.
Verkkokurssiin sisältyi englanninkielisiä PowerPoint-esityksiä röntgenhoitajan koulutuksesta, opintosuunnitelman sisällöstä ja harjoitteluista. Pakollisia tehtäviä olivat vaihto-opintojen alussa toteutettava esittäytyminen ja lopussa opiskelijavaihdon läpikäynti.
Opinnäytetyönä tehty verkkokurssi siirtyy osaksi vaihto-opiskelijan opintoja. Kehitysehdotuksena vastaavan sisältöiselle verkkokurssille voisi harkita laajennusta myös röntgenhoitajakoulutuksen ulkopuolisiin asioihin, esimerkiksi mitä vaihto-opiskelija voi tehdä Tampereella opintojensa lisäksi.
Yhteistyökumppani ei rajannut verkkokurssin sisältöä etukäteen, vaan antoi opinnäytetyöntekijälle vapaat kädet suunnitella hyväksi näkemänsä verkkokurssi. Verkkokurssilla keskitytään TAMKin röntgenhoitajakoulutukseen pintapuolisesti, avaten kuitenkin olennaisimmat kohdat vaihto-opiskelijalle. Opinnäytetyön tuotteen eli verkkokurssin taustoituksena on perehdytty verkkokurssin tekemiseen, vaihto-opiskeluun, sekä röntgenhoitajakoulutukseen. Tuote on koostettu näiden tietojen pohjalta.
Verkkokurssiin sisältyi englanninkielisiä PowerPoint-esityksiä röntgenhoitajan koulutuksesta, opintosuunnitelman sisällöstä ja harjoitteluista. Pakollisia tehtäviä olivat vaihto-opintojen alussa toteutettava esittäytyminen ja lopussa opiskelijavaihdon läpikäynti.
Opinnäytetyönä tehty verkkokurssi siirtyy osaksi vaihto-opiskelijan opintoja. Kehitysehdotuksena vastaavan sisältöiselle verkkokurssille voisi harkita laajennusta myös röntgenhoitajakoulutuksen ulkopuolisiin asioihin, esimerkiksi mitä vaihto-opiskelija voi tehdä Tampereella opintojensa lisäksi.