Rekrytoinnista perehdyttämiseen
Uotila, Hanna-Maria (2021)
Lataukset:
Uotila, Hanna-Maria
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112521609
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112521609
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tilaaja on Hoito- ja hoivapalvelu Taru Koskivuori Oy. Työn tarkoituksena on kuvata, millainen on osaamistarpeiden pohjalta kehitetty rekrytointi- ja perehdyttämisprosessi. Työn toiminnallisessa osassa kuvataan, miten toimeksiantajan rekrytointi- ja perehdyttämisprosessi etenee. Lisäksi toimeksiantajalle kehitetään perehdyttämiskansio.
Perehdyttämiskansiosta on tehty yrityksen toiveiden mukainen ja sitä on tavoitteena päivittää, sekä kehittää myös tulevaisuutta varten. Tarve kansiolle on yrityksellä suuri, koska uusi toimistovastaava on aloittamassa työssä ja vanha lähtemässä yrityksestä pois, eikä tällaista kansiota ole yrityksellä aiemmin ollut.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Tutkimusmenetelminä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta. Työssä käsitellään hyvän perehdyttämisen tapoja yleisellä tasolla ja Hoito- ja hoivapalvelu Taru Koskivuori Oy:n kannalta. Työ etenee tarpeen tunnistamisesta rekrytointiin ja jatkuu tiedon keräämisen kautta itse perehdyttämiseen ja lopputyön eli ohjekansion valmistumiseen. Tietoa kerättiin yrityksen entiseltä asiakaspalvelu- ja henkilöstövastaavalta, toimitusjohtajalta ja yrityksen tiedoista. Tutkimusmenetelmänä käytettiin pääasiassa havainnointia. Teoriaosuuden lähdemateriaalina käytettiin alan kirjallisuutta sekä lainsäädäntöä.
Opinnäytetyön tuloksena Hoito- ja hoivapalvelu Taru Koskivuori Oy saa käyttöönsä toimistotyöhön liittyvän perehdyttämiskansion ja osaamistarpeisiin pohjautuvan rekrytointi- ja perehdyttämisprosessin mallin. Kansio otettiin käyttöön välittömästi.
Avainsanat rekrytointi, perehdytys, prosessi
Sivut 29 sivua ja liitteitä 2 sivua
Perehdyttämiskansiosta on tehty yrityksen toiveiden mukainen ja sitä on tavoitteena päivittää, sekä kehittää myös tulevaisuutta varten. Tarve kansiolle on yrityksellä suuri, koska uusi toimistovastaava on aloittamassa työssä ja vanha lähtemässä yrityksestä pois, eikä tällaista kansiota ole yrityksellä aiemmin ollut.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Tutkimusmenetelminä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta. Työssä käsitellään hyvän perehdyttämisen tapoja yleisellä tasolla ja Hoito- ja hoivapalvelu Taru Koskivuori Oy:n kannalta. Työ etenee tarpeen tunnistamisesta rekrytointiin ja jatkuu tiedon keräämisen kautta itse perehdyttämiseen ja lopputyön eli ohjekansion valmistumiseen. Tietoa kerättiin yrityksen entiseltä asiakaspalvelu- ja henkilöstövastaavalta, toimitusjohtajalta ja yrityksen tiedoista. Tutkimusmenetelmänä käytettiin pääasiassa havainnointia. Teoriaosuuden lähdemateriaalina käytettiin alan kirjallisuutta sekä lainsäädäntöä.
Opinnäytetyön tuloksena Hoito- ja hoivapalvelu Taru Koskivuori Oy saa käyttöönsä toimistotyöhön liittyvän perehdyttämiskansion ja osaamistarpeisiin pohjautuvan rekrytointi- ja perehdyttämisprosessin mallin. Kansio otettiin käyttöön välittömästi.
Avainsanat rekrytointi, perehdytys, prosessi
Sivut 29 sivua ja liitteitä 2 sivua