Kartoitus kalastuspalveluiden nykytilasta sekä asiakkaiden toiveista
Herpiö, Arttu (2021)
Herpiö, Arttu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112621982
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112621982
Tiivistelmä
Opinnäytetön tarkoitus luoda kartoituksen kautta pohja toimeksiantajan palvelun kehityksel-le. Tavoitteena oli luoda kartoitus kalastuspalveluiden nykytilanteesta ja asiakkaiden tarpeis-ta sekä toimeksiantajan palvelun tarpeesta.
Menetelminä käytettiin kirjallisuuskatsausta, kyselytutkimusta sekä kilpailija-analyysiä. Ky-selytutkimus toimi päämenetelmänä kartoitusta luodessa.
Menetelmien avulla saatiin selville, että kalastuspalveluille on paljon kysyntää ja kilpailu digi-taalisten kalastuspalveluiden parissa on vähäistä. Saatiin myös selville, että segmenttiä ei ole tarvetta rajata enää nykyistä perhokalastajien ryhmää pienemmäksi.
Tultiin johtopäätökseen siitä, että kalastuspalveluiden laaja kysyntä on vain kasvamassa, etenkin jos ulkomaalaisten kalastusturistien kasvu jatkuu entisestään. Myös toimeksiantajan palvelulle vaikutti olevan kysyntää. Toimeksiantajien palvelua on myös helppo räätälöidä vastaamaan mahdollisten asiakkaiden toiveita.
Menetelminä käytettiin kirjallisuuskatsausta, kyselytutkimusta sekä kilpailija-analyysiä. Ky-selytutkimus toimi päämenetelmänä kartoitusta luodessa.
Menetelmien avulla saatiin selville, että kalastuspalveluille on paljon kysyntää ja kilpailu digi-taalisten kalastuspalveluiden parissa on vähäistä. Saatiin myös selville, että segmenttiä ei ole tarvetta rajata enää nykyistä perhokalastajien ryhmää pienemmäksi.
Tultiin johtopäätökseen siitä, että kalastuspalveluiden laaja kysyntä on vain kasvamassa, etenkin jos ulkomaalaisten kalastusturistien kasvu jatkuu entisestään. Myös toimeksiantajan palvelulle vaikutti olevan kysyntää. Toimeksiantajien palvelua on myös helppo räätälöidä vastaamaan mahdollisten asiakkaiden toiveita.