Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kunnan nostaminen kartalle markkinoinnin keinoin

Rasi, Jesse (2021)

 
Avaa tiedosto
Rasi_Jesse.pdf (1.509Mt)
Lataukset: 


Rasi, Jesse
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112922346
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on löytää käytetyin tutkimusmenetelmin konkreettinen menetelmä, josta toimeksiantaja voi hyötyä markkinoinnissaan. Tutkimusongelma on, miten nostaa Pyhtää kartalle markkinoinnin keinoin, kysymystä tarkastellaan kuluttaja keskiössä tapahtuvasta kuntamarkkinoinnin viitekehyksestä. Tutkimusongelmaa on lähestytty teorian tarkastelun lisäksi benchmarking ja haastattelu tutkimusmenetelmillä. Tutkimusmenetelmät valikoituivat tiedonhaun tarpeet huomioiden. Tiedonhaussa keskeiset tavoitteet olivat tutkia kuntamarkkinointia ja markkinointimenetelmien trendejä sekä saada selville kunnan markkinoinnin nykytila ja markkinoinnilliset tavoitteet. Tiedon haussa käytetyistä tutkimusmenetelmistä toinen käytetty menetelmä oli kvalitatiivinen puolistrukturoitu haastattelu. Toinen menetelmä oli kvantitatiivinen sosiaalisessa mediassa kuntamarkkinointia tutkiva benchmarking.
Haastattelun tulosten analysointi tarjosi vahvoja viitteitä sille, että niin monia asioita kuntamarkkinoinnissa on jo kokeiltu, että uuden menetelmän löytäminen tutkimuksen avulla on haasteellista. Markkinointimenetelmä kuitenkin onnistuttiin löytämään tutkimuksen menetelmien avulla. Benchmarkkaus tarjosi vastapainoa haastattelulle sekä selkeitä viitteitä siitä, että tutkimustulosten analysoinnilla sekä ideoinnilla tutkimuksen toimenpidesuositus on moderni markkinointimenetelmä toimeksiantajalle. Toimeksiantajan edustajan haastattelussa antamat kommentit moderneista markkinointimenetelmistä osoittavat, että tutkimuksessa löytyneelle markkinointimenetelmälle on tilausta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste