Kunnan nostaminen kartalle markkinoinnin keinoin
Rasi, Jesse (2021)
Rasi, Jesse
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112922346
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112922346
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on löytää käytetyin tutkimusmenetelmin konkreettinen menetelmä, josta toimeksiantaja voi hyötyä markkinoinnissaan. Tutkimusongelma on, miten nostaa Pyhtää kartalle markkinoinnin keinoin, kysymystä tarkastellaan kuluttaja keskiössä tapahtuvasta kuntamarkkinoinnin viitekehyksestä. Tutkimusongelmaa on lähestytty teorian tarkastelun lisäksi benchmarking ja haastattelu tutkimusmenetelmillä. Tutkimusmenetelmät valikoituivat tiedonhaun tarpeet huomioiden. Tiedonhaussa keskeiset tavoitteet olivat tutkia kuntamarkkinointia ja markkinointimenetelmien trendejä sekä saada selville kunnan markkinoinnin nykytila ja markkinoinnilliset tavoitteet. Tiedon haussa käytetyistä tutkimusmenetelmistä toinen käytetty menetelmä oli kvalitatiivinen puolistrukturoitu haastattelu. Toinen menetelmä oli kvantitatiivinen sosiaalisessa mediassa kuntamarkkinointia tutkiva benchmarking.
Haastattelun tulosten analysointi tarjosi vahvoja viitteitä sille, että niin monia asioita kuntamarkkinoinnissa on jo kokeiltu, että uuden menetelmän löytäminen tutkimuksen avulla on haasteellista. Markkinointimenetelmä kuitenkin onnistuttiin löytämään tutkimuksen menetelmien avulla. Benchmarkkaus tarjosi vastapainoa haastattelulle sekä selkeitä viitteitä siitä, että tutkimustulosten analysoinnilla sekä ideoinnilla tutkimuksen toimenpidesuositus on moderni markkinointimenetelmä toimeksiantajalle. Toimeksiantajan edustajan haastattelussa antamat kommentit moderneista markkinointimenetelmistä osoittavat, että tutkimuksessa löytyneelle markkinointimenetelmälle on tilausta.
Haastattelun tulosten analysointi tarjosi vahvoja viitteitä sille, että niin monia asioita kuntamarkkinoinnissa on jo kokeiltu, että uuden menetelmän löytäminen tutkimuksen avulla on haasteellista. Markkinointimenetelmä kuitenkin onnistuttiin löytämään tutkimuksen menetelmien avulla. Benchmarkkaus tarjosi vastapainoa haastattelulle sekä selkeitä viitteitä siitä, että tutkimustulosten analysoinnilla sekä ideoinnilla tutkimuksen toimenpidesuositus on moderni markkinointimenetelmä toimeksiantajalle. Toimeksiantajan edustajan haastattelussa antamat kommentit moderneista markkinointimenetelmistä osoittavat, että tutkimuksessa löytyneelle markkinointimenetelmälle on tilausta.