Manageroinnin kehittäminen yhtyeelle
Westerholm, Niko-Petteri (2021)
Westerholm, Niko-Petteri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112922501
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112922501
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää itsenäisen artistin managerointitaitoja sekä tutkia monipuolisesti, että mitä managerointi voi mahdollistaa yhtyeelle.
Esittelen työssä ensin musiikkituotannon ja bisneksen keskeisimmät vaiheet, tekijät ja niiden merkitykset. Tutkin aihetta oman yhtyeeni tulevaisuuden kehittämisen kannalta. Mitä managerointi on? Mihin sitä tarvitaan? Miten voisin lähestyä ja neuvotella asioista alalla toimivien portinvartijoiden kanssa?
Opinnäytetyössä tutustutaan myös artistin erilaisiin sidosryhmiin ja niiden funktioihin musiikkialalla. Aihe on yhtyeelle ajankohtainen, koska tämänhetkinen pandemiatilanne estää yhtyettä esiintymästä elävälle yleisölle, joten suunnitelmat pitää siirtää tulevaisuuteen ja uusiin julkaisuihin.
Strateginen suunnitelma julkaisun tekemisestä auttaa tuomaan yhtyeelle lisää näkyvyyttä ja uskottavuutta.
Esittelen työssä ensin musiikkituotannon ja bisneksen keskeisimmät vaiheet, tekijät ja niiden merkitykset. Tutkin aihetta oman yhtyeeni tulevaisuuden kehittämisen kannalta. Mitä managerointi on? Mihin sitä tarvitaan? Miten voisin lähestyä ja neuvotella asioista alalla toimivien portinvartijoiden kanssa?
Opinnäytetyössä tutustutaan myös artistin erilaisiin sidosryhmiin ja niiden funktioihin musiikkialalla. Aihe on yhtyeelle ajankohtainen, koska tämänhetkinen pandemiatilanne estää yhtyettä esiintymästä elävälle yleisölle, joten suunnitelmat pitää siirtää tulevaisuuteen ja uusiin julkaisuihin.
Strateginen suunnitelma julkaisun tekemisestä auttaa tuomaan yhtyeelle lisää näkyvyyttä ja uskottavuutta.