Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Johtajan rooli työntekijöiden työhyvinvoinnissa

Hong, Timo (2021)

 
Avaa tiedosto
Johtajan rooli työntekijöiden työhyvinvoinnissa.pdf (429.5Kt)
Lataukset: 


Hong, Timo
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022672
Tiivistelmä
Työhyvinvointi on asia joka ei ole koskaan riittävän hyvä. Työhyvinvoinnissa löytyy aina parannettavaa. Nykypäivänä lähijohtajilta ei pelkästään vaadita hyvää ammattitaitoa ja johtamiskykyä, vaan myös kykyä johtaa omia työntekijöitään. Työntekijöiden oma jaksaminen vaikuttaa merkittävästi heidän työpainostukseensa. Myös lähijohtajien tavat ja käytös ovat isossa roolissa työntekijöiden työsuoriutumisessa.

Tämä opinnäytetyö on jaettu kolmeen pääkappaleeseen ja tulee keskittymään henkiseen ja sosiaaliseen työhyvinvointiin. Ensimmäisessä kappaleessa perehdytään työhyvinvointiin ja sen tarkoitukseen. Toisessa kappaleessa perehdytään henkiseen ja sosiaaliseen hyvin vointiin, sekä kolmannessa kappaleessa käydään läpi työhyvinvoinnin johtamista johtajien näkökulmasta.

Tässä opinnäytetyössä tutkittiin lähijohtajien roolia työntekijöiden työhyvinvoinnissa. Opinnäytetyössä on kolme tutkimuskysymystä, joiden tarkoituksena oli selvittää lähijohtajien omat näkemyksensä työpaikkansa hyvinvoinnista, heidän keinojaan ylläpitää ja parantaa työhyvinvointia, sekä heidän tapojaan kehityskeskusteluiden käymisessä. Pelkästään kehityskeskustelutkin vaikuttavat merkittävästi työntekijöiden henkiseen työhyvinvointiin. Tässä opinnäytetyössä keskityttiin työntekijöiden sosiaaliseen ja henkiseen työhyvinvointiin.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisella menetelmällä eli laadullisella tutkimusmenetelmällä. Tutkimuksessa haastateltiin kolmea hotellialan johtajaa ja haastattelumenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua menetelmää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste