Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työnantajamielikuvan ja -brändin kehittäminen sosiaalisen median alustoilla

Välimäki, Laura (2021)

 
Avaa tiedosto
LauraValimaki.pdf (1.466Mt)
Lataukset: 


Välimäki, Laura
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223291
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toimi tutkimuksellisena selvityksenä työnantajamielikuvasta sekä työnantajabrändistä. Tavoitteena oli tuottaa kohdeyritys Harju Elekter Oy:lle tietoa, miten työnantajamielikuvasta sekä -brändistä voidaan viestiä sosiaalisen median kanavissa ja tätä kautta kehittää kohdeyrityksen työnantajamielikuvaa ja -brändiä. Työnantajabrändin kehittämisen kautta toivotaan lisättävän yrityksen tunnettuutta työnantajana ja sitä kautta yritys voisi tavoittaa enemmän potentiaalisia työnhakijoita. Opinnäytetyön tavoitteena oli myös osaltaan edistää kohdeyrityksen pääkonsernin henkilöstöhallinnon strategian toteutumista, jossa yhtenä tavoitteena on kehittää työnantajamielikuvaa.

Osana opinnäytetyötä toteutettiin kyselytutkimus. Kyselyn avulla tavoitteena oli saada tietoa korkeakouluopiskelijoiden näkemyksistä liittyen työnhakuun, työnantajan houkuttelevuuteen sekä työnantajamielikuvaan. Kysely toteutettiin Google Forms alustalla ja linkki kyselyyn lähetettiin Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijoille sähköpostitse. Lisäksi kyselyä jaettiin Facebookissa Korkeakouluopiskelijat ja Tradenomit -ryhmissä. Korkeakouluopiskelijoista, jotka vastasivat kyselyyn, suurin osa käytti sosiaalisen median kanavia osana työnhakua. Suosituimpia kanavia olivat Facebook, Instagram ja LinkedIn. Rekrytointiviestinnän seuraamisessa selkeästi suosituin kanava oli Facebook. Työnhaussa sosiaalisen median sisällöistä vastaajia kiinnostaa rekrytointiviestintä, uratarinat, toimitilojen esittely, yrityksen arvot ja työhyvinvointi. Kohdeyrityksen tunnettuutta selvitettäessä kyselystä selvisi, että suurimmalle osalle yritys oli tuntematon. Tutkimus tuotti myös tulosta kohdeyrityksen sosiaalisen median kanavista. Suurin osa vastaajista koki, että yrityksen sosiaalisen median kanavat ovat toimivia työnhakijan kannalta. Kuitenkin osa vastaajista koki, ettei niistä selviä kaikkea informaatiota, mikä olisi oleellista työnhakijan kannalta. Vastauksissa korostui etenkin sisällön monipuolistaminen sekä persoonallisempi sisältö. Esimerkiksi yrityksen arjen, uratarinoiden ja toimitilojen esittelyiden kautta. Kysely toimii suuntaa antavana, mutta yleistettävämpien tietojen saaminen vaatisi tarkempia tutkimuksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste