Päiväkirjaopinnäytetyö: Service Desk
Haapaniemi, Juuso (2021)
Haapaniemi, Juuso
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223328
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223328
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyöpäiväkirjassa seurattiin Service Desk -työntekijän päivittäisiä työtehtäviä ja huomioita. Työtehtävät koostuivat erilaisista asiakaspalvelutehtävistä, joihin kuului asiakkaiden neuvonta erilaisiin asiakasyrityksen prosesseihin liittyen ja järjestelmien ylläpitoon sekä häiriötilanteisiin liittyvä tiedotus. Tehtäviin kuului myös kaikenlaisien IT-ongelmien ongelmanratkonta ja sovellusten asennukset. Työpyyntöjä vastaanotettiin asiakasyrityksen työntekijöiltä ja yhteistyökumppaneilta päivittäin puhelimitse ja sähköpostitse.
Työnantajana toimi kansainvälinen it-alan konsultointi- ja ulkoistuspalveluita tarjoava yritys, jossa Service Desk -työtä tehtiin suomalaiselle vakuutusyhtiölle.
Tehtäviä seurattiin 10 viikon ajan 16.8.2021 – 22.10.2021 välisellä ajalla. Pohdin työtä ja sen herättämiä ajatuksia ja mahdollisia kehitysehdotuksia tarkemmin viikoittaisella tasolla sekä lopuksi yhtenä kokonaisuutena.
Työnantajana toimi kansainvälinen it-alan konsultointi- ja ulkoistuspalveluita tarjoava yritys, jossa Service Desk -työtä tehtiin suomalaiselle vakuutusyhtiölle.
Tehtäviä seurattiin 10 viikon ajan 16.8.2021 – 22.10.2021 välisellä ajalla. Pohdin työtä ja sen herättämiä ajatuksia ja mahdollisia kehitysehdotuksia tarkemmin viikoittaisella tasolla sekä lopuksi yhtenä kokonaisuutena.