Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opas CGI Suomi Oy:n Service Deskin uusille työntekijöille

Toivonen, Konsta (2021)

 
Avaa tiedosto
ONT_Toivonen_Konsta.pdf (546.7Kt)
Lataukset: 


Toivonen, Konsta
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223333
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin IT-alan yritykselle CGI Suomi Oy. CGI tuottaa maailmanlaajuisesti Service Desk -palveluita sekä yksityisellä, että julkisella sektorilla.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda opas, jota pystytään käyttämään apuna uusien Service Desk -tiimien työntekijöiden perehdyttämisessä.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli dokumentoida CGI:n Service Desk -tiimeistä löytyvää hiljaista tietoa ja koostaa siitä ja jo valmiiksi dokumentoiduista ratkaisutietokanta-artikkeleista yksi helppolukuinen opas. Näin uusien työntekijöiden taakka helpottuu, kun perusohjeet ovat helposti käytettävässä muodossa. Perehdytyksestä saadaan myös tehokkaampi, kun uudet työntekijät kykenevät itsenäiseen työskentelyyn nopeammin oppaan avustamina.

Työn tavoitteeksi asetettiin, että opas olisi käyttövalmiina vuoden 2021 loppuun mennessä, jotta mahdollisia uusia työntekijöitä päästään kouluttamaan sen avulla seuraavan vuoden alusta.

Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään työn kannalta merkittäviä termejä, hyvän oppaan kirjoittamista, Service Deskiä ja Service Deskin käyttämiä työkaluja.

Työ toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä. Tälle perusteena toimii yrityksen halu kehittää omaa tietoperustaansa, jotta työntekijöillä olevaa hiljaista tietoa saadaan dokumentoitua ja jatkossa hyödynnettyä uusien työntekijöiden perehdyttämisessä

Tuotoksessa käsitellään termejä, toiminnanohjausjärjestelmää, VoIP -puhelinta, etätukisovellusta, käyttäjähallintaa, sähköpostia ja Service Desk työn etikettiä.

Valmis tuotos otetaan käyttöön CGI:n eri Service Desk tiimeissä ja tarkoituksena on että opasta laajennetaan tiimeissä asiakaskohtaisella osaamisella.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste