Ryhmäytymistä ryminällä : Liikunnallista ryhmähengen metsästystä alakouluihin
Virkkala, Tommi (2021)
Virkkala, Tommi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223404
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223404
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda uusia tapoja toteuttaa ryhmäytymistä, havainnollistaa niitä käytännön esimerkkien avulla sekä luoda ryhmäytymiseen käytettävää materiaalia. Käytännön toteutukset tehtiin Toholammin alakouluilla.
Opinnäytetyön teoriaosuus tarkastelee alakouluikäisten lasten kehitystä alakoulun aikana ja sen vaikutusta ryhmään ja ryhmäytymiseen. Teoriaosassa tarkastellaan myös ryhmän vaiheita ja aikuisen roolia ryhmänohjaajana.
Opinnäytetyössä esitellään erilaisia tapahtumia ja tempauksia, joita järjestettiin alakoululaisille ja tarkastellaan niiden merkitystä pitkän ajan ryhmäytymisen kannalta.
Opinnäytetyön teoriaosuus tarkastelee alakouluikäisten lasten kehitystä alakoulun aikana ja sen vaikutusta ryhmään ja ryhmäytymiseen. Teoriaosassa tarkastellaan myös ryhmän vaiheita ja aikuisen roolia ryhmänohjaajana.
Opinnäytetyössä esitellään erilaisia tapahtumia ja tempauksia, joita järjestettiin alakoululaisille ja tarkastellaan niiden merkitystä pitkän ajan ryhmäytymisen kannalta.