Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Syväoppimista tavoittelevaa media-alan täydennyskoulutusta : elinikäisen oppimisen tehostaminen ja tuotteistaminen koulutuspalveluissa

Alanko, Antti (2021)

 
Avaa tiedosto
Alanko_Antti.pdf (752.6Kt)
Lataukset: 


Alanko, Antti
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120323578
Tiivistelmä
Tämä YAMK-opinnäytetyö käsittelee Turun ammattikorkeakoulun palveluliiketoiminnan alle kuuluvien yrityksille ja yhteisöille tarjottavien koulutuspalveluiden kehittämistä media-alalla. Tavoitteena oli analysoida koko palvelupolku myynnistä koulutuksen toteutukseen sekä palvelun jälkeisiin toimenpiteisiin.
Työn murros ja digitalisaation tuomat mahdollisuudet ovat kasvattaneet työuran aikana tapahtuvan oppimisen tarvetta. Tämä näkyy muun muassa yli 30-vuotiaiden hakijoiden määrän tasaisena kasvuna tutkintopohjaisissa koulutuksissa. Opetushallituksen ja media-alan edunvalvontajärjestöjen tuottamista raporteista käy ilmi, että jatkuvan oppimisen tarve on tunnistettu mutta nykyiset täydennyskoulutusvaihtoehdot jäävät usein pintapuolisiksi. Toiveena koulutusorganisaatioille on esitetty, että uranaikainen täydennyskoulutustarjonta olisi kokonaisvaltaista ja pitkäjänteistä. Tässä opinnäytetyössä kehitettiin koulutuspalveluiden tarjontaa vastaamaan tätä työelämän tarvetta.
Palvelumuotoilun keinoilla ja työvälineillä muodostettiin koulutuspalvelusta asiakaspolku, joka ensimmäisessä kehitysvaiheessa jaettiin pienempiin kehitysalueisiin. Näistä jokaisen osa-alueen kohdalla määritettiin sille tärkeimmät tekijät niin pedagogisten menetelmien, työn resurssoinnin, osallistujien jaksamisen kuin fyysisten ja digitaalisten ympäristöjenkin osalta. Tämä tutkimus mahdollistaa koulutuspalvelun jaksottamisen ja mukauttamisen tilaajan tarpeiden mukaisesti oppijoiden osaamisen tarpeen, aiemman osaamisen sekä toimintaympäristön huomioon ottaen.
Pelkkä tiedon jakaminen ei ole nykyaikasta oppimista, ja työelämä odottaa uusilta valmistuvilta opiskelijoilta kykyä analysoida, tutkia, vertailla, arvioida, rakentaa ja luoda uutta tietoa, joten tätä syväoppimisen tasoa tavoitellaan myös täydennyskoulutuksen yhteydessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste