Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma Nadasurf Powderboards Instagram-tilille

Sinkkonen, Jari (2021)

 
Avaa tiedosto
Sinkkonen_Jari_ont.pdf (747.3Kt)
Lataukset: 


Sinkkonen, Jari
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120323634
Tiivistelmä
Sosiaalisen median osuus yrityksen markkinoinnissa on kasvanut merkittävästi vuosien saatossa ja se saattaa pienille yrityksille olla edullinen keino tavoittaa yleisönsä. Ei kuitenkaan riitä, että siellä julkaisee sisältöä aktiivisesti. Julkaisujen laadun tulee olla huippuluokkaa, mutta pitää myös tietää millaisista aiheista kohdeyleisö on kiinnostunut, jotta heidät voi tavoittaa.
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Redsdesign tmi, jonka valmistaman Nadasurf Powderboards tuotemerkin Instagram-tilille tehtiin markkinointisuunnitelma. Suunnitelman tarkoituksena oli luoda pohja Instagram-tiliin liittymiin toimenpiteisiin, luoda käsitys nykytilasta, auttaa tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita sekä lisätä yrityksen myyntiä. Markkinointisuunnitelma rajattiin käsittelemään ainoastaan Instagramia, sillä se on toimeksiantajan kannalta tällä hetkellä oleellisin kanava.
Opinnäytetyö toteutettiin vetoketjuperiaatteella, jolloin teoria ja käytäntö kulkevat käsikädessä. Rakenne noudatti Marian Burk Woodsin markkinointisuunnitelman prosessin mallia.
Markkinointisuunnitelma rakentui samalla kun teoriaa käsiteltiin.
Ensimmäisessä vaiheessa käsiteltiin lähtötilanteen analysointi, jossa käytettiin apuna toimeksiantajan tuntemusta, sekä erilaisten analytiikkatyökalujen tarjoamaa tietoa. Tämän jälkeen siirryttiin tutkimaan markkinaa ja asiakkaita vastaavilla menetelmillä.
Kun markkinaa ja asiakkaita oli käsitelty, siirryttiin segmentointiin, kohdentamiseen ja asemointiin. Toiminnallisessa osiossa tutkittiin alaan liittyviä trendejä. Asiakkaiden analyysistä paljastuneiden seikkojen avulla voitiin löytää asiakkaita yhdistäviä tekijöitä, josta oli apua segmentoinnissa.
Seuraavaksi asetetiin strategia, tavoitteet ja niiden suunta. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös Instagramiin liittyviä orgaaniseen kasvuun tavoittelevia strategioita, toiminnallisessa osiossa perusteltiin strategiavalinnat.
Markkinointiohjelmat käsiteltiin Instagramin julkaisutapojen kautta ja samassa luvussa pohdittiin minkä tyyppistä sisältöä tulevaisuudessa aiotaan kokeilla.
Toteutus ja tulosten mittaaminen käsittelee aiheeseen liittyvää teoriaa sekä mitä työkaluja toimeksiantaja voi käyttää seurannassa apunaan.
Opinnäytetyön viimeisessä osiossa pohditaan omaa oppimista sekä arvioidaan työn tekemistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste