Padel Westin markkinointiviestinnän tehostamisen suunnitelma
Mäkinen, Johanna (2021)
Mäkinen, Johanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120523827
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120523827
Tiivistelmä
Opinnäytetyön idea syntyi toimeksiantajan tarpeesta markkinointiviestinnän suunnitelmalle sekä opinnäytetyön tekijän omasta mielenkiinnosta lajia kohtaan. Opinnäytetyön tekijä otti itse yhteyttä toimeksiantajaan saatuaan tiedon suunnitelman tarpeellisuudesta.
Tämän työn tavoitteena oli kehittää ja tehostaa Padel Westin markkinointiviestinnän toteutusta suunnitelman avulla. Tämän suunnitelman avulla toimeksiantajan on tarkoitus erottua kilpailijoista sekä lisätä tunnettuutta ja padelhallin käyttöastetta vuoden 2022 aikana.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö muodostui teoriaosuudesta sekä empiirisestä osuudesta. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää etenkin sosiaalisen median näkökulmasta sekä sen kanavista. Empiirisessä osuudessa toteutettiin kvalitatiivinen tutkimus, jonka avulla haluttiin saada tietoa toimeksiantajan nykytilanteesta.
Näiden osuuksien avulla opinnäytetyön tekijä rakensi suunnitelman markkinointiviestinnälle teoriaosuudessa esitetyn suunnittelukehän avulla. Suunnitelman pääpaino on sosiaalisen median, etenkin Facebookin ja Instagramin, viestinnässä kuluttajille.
Suunnitelma luotiin toteutettavaksi vuoden 2022 aikana, joten opinnäytetyössä ei pystytty tarkastelemaan suunnitelman tuloksia Padel Westin viestinnän tehostamisesta. Toimeksiantaja ja opinnäytetyön tekijä sopivat, että he analysoivat yhdessä eri työkalujen avulla saatuja tietoja suunnitelman tehokkuudesta vuoden 2023 alussa. Sen jälkeen analyysin tuloksien perusteella tullaan tekemään tarvittavat muutokset seuraavan vuoden suunnitelmaan.
Tämän työn tavoitteena oli kehittää ja tehostaa Padel Westin markkinointiviestinnän toteutusta suunnitelman avulla. Tämän suunnitelman avulla toimeksiantajan on tarkoitus erottua kilpailijoista sekä lisätä tunnettuutta ja padelhallin käyttöastetta vuoden 2022 aikana.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö muodostui teoriaosuudesta sekä empiirisestä osuudesta. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää etenkin sosiaalisen median näkökulmasta sekä sen kanavista. Empiirisessä osuudessa toteutettiin kvalitatiivinen tutkimus, jonka avulla haluttiin saada tietoa toimeksiantajan nykytilanteesta.
Näiden osuuksien avulla opinnäytetyön tekijä rakensi suunnitelman markkinointiviestinnälle teoriaosuudessa esitetyn suunnittelukehän avulla. Suunnitelman pääpaino on sosiaalisen median, etenkin Facebookin ja Instagramin, viestinnässä kuluttajille.
Suunnitelma luotiin toteutettavaksi vuoden 2022 aikana, joten opinnäytetyössä ei pystytty tarkastelemaan suunnitelman tuloksia Padel Westin viestinnän tehostamisesta. Toimeksiantaja ja opinnäytetyön tekijä sopivat, että he analysoivat yhdessä eri työkalujen avulla saatuja tietoja suunnitelman tehokkuudesta vuoden 2023 alussa. Sen jälkeen analyysin tuloksien perusteella tullaan tekemään tarvittavat muutokset seuraavan vuoden suunnitelmaan.
