Pienpanimon uuden tuotteen visuaalisen ilmeen toteutus : Case: Mallaskuun Panimon uuden virvoitusjuoman tuote-etiketin suunnittelu ja toteutus
Ivars, Annika (2021)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120423789
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120423789
Tiivistelmä
Tuotteen ulkoasu on merkittävä tekijä kuluttajan ostopäätöksessä. Tämän takia ulkoasun tehtävä on herättää kuluttajassa mielenkiintoa. Tämän produktiomuotoisen opinnäytetyön lähtökohtana oli luoda toimeksiantajaosapuolelle Mallaskuun Panimo Oy:lle visuaalisesti toimiva ja omaan tuoteryhmään selkeästi asemoitu, kuitenkin kilpailijoista erottuva tuote-etiketti virvoitusjuomalle.
Työ etenee teorian kautta produktiiviseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsitellään tuote-etiketin tarkoitusta sekä sen suunnittelua ja pohditaan asemoinnin ja visuaalisen identiteetin merkitystä. Produktiivisessa osuudessa edetään vaihe vaiheelta valmiiseen etikettiin. Lopussa etiketin valmistuttua tehdään konkreettinen asemointi elintarvikekaupan virvoitusjuomahyllyllä. Viimeiseksi pohdinnassa ja yhteenvedossa käydään läpi, miten tavoitteet saavutettiin ja toteutuivat työssä.
Produktion lopputuotteena syntyi virvoitusjuoman tuote-etiketti, joka luovutettiin toimeksiantajalle.
Työ etenee teorian kautta produktiiviseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsitellään tuote-etiketin tarkoitusta sekä sen suunnittelua ja pohditaan asemoinnin ja visuaalisen identiteetin merkitystä. Produktiivisessa osuudessa edetään vaihe vaiheelta valmiiseen etikettiin. Lopussa etiketin valmistuttua tehdään konkreettinen asemointi elintarvikekaupan virvoitusjuomahyllyllä. Viimeiseksi pohdinnassa ja yhteenvedossa käydään läpi, miten tavoitteet saavutettiin ja toteutuivat työssä.
Produktion lopputuotteena syntyi virvoitusjuoman tuote-etiketti, joka luovutettiin toimeksiantajalle.