Sisältömarkkinoinnin keinojen hyödyntäminen digitaalisen oppaan laatimisessa
Leinonen, Katri (2021)
Leinonen, Katri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120623963
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120623963
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisia ovat sisältömarkkinoinnin keinot ja luoda toimeksiantajalle digitaalinen opas näitä menetelmiä hyödyntäen. Toimeksiantajana toimi konsultointialan yritys Unlimited Consulting Oy. Yrityksellä oli tarve suomenkieliselle markkinointimateriaalille, jossa kuvaillaan prosessi, miten lääkinnällinen laite saatetaan ulkomaan markkinoille.
Raporttiin kerättiin laaja tietopohja sisältömarkkinoinnista ja tutustuttiin oppaaseen sisältölajina. Lisäksi selvitettiin, miten lääkinnällisiä laitteita säännellään ja miten tämä vaikuttaa niiden markkinointiin. Kerättyä tietoa ja sisällönanalyysin tuottamaa aineistoa käytettiin ohjeistuksena oppaan luomisessa. Tuotoksena syntyi digitaalinen opas, jota työn toimeksiantaja voi käyttää markkinoinnissaan.
Sisältömarkkinoinnin keinojen hyödyntäminen oppaan luomisessa on monesta syystä kannattavaa. Sisältömarkkinoinnin keinoja hyödyntäen sisällön laatu nousee, sisällöntuotanto tehostuu ja yksittäiset sisällöt muodostavat suunnitelmallisen kokonaisuuden. Näin tuotettu sisältö kiinnostaa lukijoita ja auttaa yritystä pääsemään liiketaloudellisiin tavoitteisiinsa.
Raporttiin kerättiin laaja tietopohja sisältömarkkinoinnista ja tutustuttiin oppaaseen sisältölajina. Lisäksi selvitettiin, miten lääkinnällisiä laitteita säännellään ja miten tämä vaikuttaa niiden markkinointiin. Kerättyä tietoa ja sisällönanalyysin tuottamaa aineistoa käytettiin ohjeistuksena oppaan luomisessa. Tuotoksena syntyi digitaalinen opas, jota työn toimeksiantaja voi käyttää markkinoinnissaan.
Sisältömarkkinoinnin keinojen hyödyntäminen oppaan luomisessa on monesta syystä kannattavaa. Sisältömarkkinoinnin keinoja hyödyntäen sisällön laatu nousee, sisällöntuotanto tehostuu ja yksittäiset sisällöt muodostavat suunnitelmallisen kokonaisuuden. Näin tuotettu sisältö kiinnostaa lukijoita ja auttaa yritystä pääsemään liiketaloudellisiin tavoitteisiinsa.