Ohjelmointi ja musiikki yhdistettynä
Savola, Jimi (2021)
Savola, Jimi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924825
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120924825
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää musiikkiohjelmoinnin mahdollisuuksia ja käyttötarkoituksia. Työssä tutustutaan myös musiikin tuottamiseen tarkoitettuihin ohjelmointikieliin, vertaillaan niitä keskenään ja testataan käytännössä ChucK-kieltä.
Työssä tarkastellaan myös ohjelmointia ja musiikin tekoa yhdistäviä elementtejä, musiikkiohjelmoinnin käytännön sovelluksia ja musiikkiohjelmoinnin muutoksia.
Tarkoituksena on myös selvittää, päästäänkö musiikkiohjelmoinnin avulla kuluttajien vaatimalle tasolle esimerkiksi videopeleissä, livemusiikkitapahtumissa ja tekoälymusiikissa.
Työssä tarkastellaan myös ohjelmointia ja musiikin tekoa yhdistäviä elementtejä, musiikkiohjelmoinnin käytännön sovelluksia ja musiikkiohjelmoinnin muutoksia.
Tarkoituksena on myös selvittää, päästäänkö musiikkiohjelmoinnin avulla kuluttajien vaatimalle tasolle esimerkiksi videopeleissä, livemusiikkitapahtumissa ja tekoälymusiikissa.