Kohdemarkkinointi monikanavaisesti : case: Omakotitonttien markkinointistrategia Akaan kaupunki 2021
Kinnunen, Petra (2021)
Kinnunen, Petra
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121025159
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121025159
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Akaan kaupungin omakotitonttimarkkinointistrategiaa tapaustutkimuksellisesti kohdemarkkinoinnin perspektiivistä. Tutkimusmetodina on käytetty haastatteluja. Haastattelin Akaan kaupungin keskeisiä toimihenkilöitä ja viranhaltijoita perustuen avoimiin haastatteluihin.
Kvalitatiiviseksi tutkimuskohteeksi on valikoitu yksittäinen tapaus: Omakotitonttimarkkinoinnin kohdemarkkinointi, johon joukko tapauksia sekä tilanteita prosessien eri vaiheista ja keinoista on rajattu tarkasteltavaksi, sekä analysoitavaksi.
Opinnäytetyö koostuu tapaustutkimuksen tavoitteiden kohteista, kuten tarvekartoituksesta, haastatteluaineistosta verraten lähdeaineistoihin, sekä tavoitteiden toteutumisesta. Tutkimustulosten ja kerätyn tiedon aineistojen yhteissummaksi on koottu kehittämissuunnitelma sekä aineistoista syntyneet johtopäätökset.
Opinnäytetyöni toimii oleellisena osana kaupungin- ja tonttimarkkinoinnin tutkimusta ja kehittämistä. Kohdemarkkinoinnin toimintatapoja on havainnoitu ja analysoitu organisaation sisäpuolelta henkilöstöä ja asiakasta kuunnellen kohti kehittyneempiä digitaalisia markkinointityökaluja
Kvalitatiiviseksi tutkimuskohteeksi on valikoitu yksittäinen tapaus: Omakotitonttimarkkinoinnin kohdemarkkinointi, johon joukko tapauksia sekä tilanteita prosessien eri vaiheista ja keinoista on rajattu tarkasteltavaksi, sekä analysoitavaksi.
Opinnäytetyö koostuu tapaustutkimuksen tavoitteiden kohteista, kuten tarvekartoituksesta, haastatteluaineistosta verraten lähdeaineistoihin, sekä tavoitteiden toteutumisesta. Tutkimustulosten ja kerätyn tiedon aineistojen yhteissummaksi on koottu kehittämissuunnitelma sekä aineistoista syntyneet johtopäätökset.
Opinnäytetyöni toimii oleellisena osana kaupungin- ja tonttimarkkinoinnin tutkimusta ja kehittämistä. Kohdemarkkinoinnin toimintatapoja on havainnoitu ja analysoitu organisaation sisäpuolelta henkilöstöä ja asiakasta kuunnellen kohti kehittyneempiä digitaalisia markkinointityökaluja