Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin ja markkinoinnin nykytila sekä kehittämissuunnitelma B2B-yrityksessä: case Muutosryhmä Oy.

Heinonen, Aleksi; Hietala, Arttu (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Hietala_Heinonen_HTA18S1.pdf (694.0Kt)
Lataukset: 


Heinonen, Aleksi
Hietala, Arttu
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120824501
Tiivistelmä
Viime vuosien aikana on jatkuvasti puhuttu myynnin ja markkinoinnin yhdistämisestä. Myös kylmäsoitot on nähty olevan historiaa. Opinnäytetyössä haluttiin tutkia myymälämuutosalan yritystä, sillä oltiin havaittu kyseisen alan yrityksellä olevan myyntiprosessissa vielä käytössä vanhanaikaisia toimintatapoja.
Opinnäytetyössä tutkittiin toimeksiantajayrityksen Muutosryhmä Oy:n myyntiprosessia ja myyntipäällikön käytännön työtä. Tavoitteena oli saada laaja ymmärrys yrityksen nykytilasta sekä myyntipäällikön tavoitteista ja asettaa yritykselle kehitystoimenpiteitä vertailuyrityksiltä saadun tiedon mukaan.
Teoreettinen viitekehitys käsitteli myyntiprosessin eri vaiheita ja markkinoinnin tukitoimenpiteitä liittyen myyntiprosessiin. Tutkimuksessa hyödynnettiin laadullista tutkimusta, ja teemahaastatteluissa haastateltiin toimeksiantajayrityksen myynnin ja johdon parissa työskenteleviä henkilöitä sekä vertailtavien yritysten myynnistä vastaavia henkilöitä. Haastateltavia pyydettiin kuvaamaan edustamansa yrityksen myyntiprosessia ja kertomaan parhaat sekä huonoimmat toimintatavat.
Tutkimuksessa selvisi, että toimeksiantajayrityksen myyntiprosessi ei ole järjestelmällinen tai sitä ei ole mietitty lainkaan. Toimeksiantaja huomasi, että tarvitaan johdettu myyntiprosessi ja toimeksiantaja kaipasi myös toimivaa asiakashallintajärjestelmää. Vertailtavat yritykset olivat kaikki eri toimialoilta ja myyntiprosessit erosivat toisistaan monella tapaa. Tutkimuksessa pyrittiin löytämään parhaat käytänteet eri yrityksiltä, jotka voitaisiin ottaa toimeksiantajan käyttöön. Tutkimuksen perusteella voitiin todeta, että toimeksiantajayritykselle saatiin paljon kehitysideoita, joita voi jatkojalostaa tai ottaa heti käyttöön.
 
In recent years, there has been constant conversation about combining sales and marketing. Cold calling
have also been seen as part of history. The aim of the thesis was to analyze a company that operates in the
shop renovation industry, because it had been noticed that the company still works on outdated sales
operation modes.
The thesis examined the sales process of the client company Muutosryhmä Oy and the practical work of the
sales manager. The aim was to gain a broad understanding of the current state of the company and the
goals of the sales manager. The effort was to set improvement measures according to the information
gathered from comparable companies.
The theoretical framework of the study deals with the different stages of the sales process and the
marketing support measures related to the sales process. The study utilized a qualitative research method,
and the thematic interviews were used to interview people working in the sales and management of the
client company, as well as people responsible for the sales of comparable companies. Interviewees were
asked to describe the sales process of the company they represent and to share their best and worst
practices.
The investigation revealed that the sales process of the sponsoring company was not systematic or it was
not considered at all. The client noticed that a managed sales process was needed and the client also
needed a functioning customer management system. The compared companies were all from different
industries and the sales processes differed in many ways. The study tried to find best practices from
different companies that could be adopted by the client. Based on the study, it was found that the
sponsoring company received a lot of development ideas that can be further processed or implemented
immediately.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste