Hätätilanteessa riko lasi! : kriisiviestintä asiantuntijapalveluksi: Case Lvngroom Oy
Viro, Tahiti (2021)
Viro, Tahiti
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121325583
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121325583
Tiivistelmä
Uutuus viehättää asiakasta ja nostaa yrityksen kilpailuetua markkinoilla. Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi mediatoimisto Lvngroom Oy.
Idea opinnäytetyölle syntyi toimeksiantajan halusta lisätä kriisiviestinnän konsultointi osaksi heidän nykyisiä palvelujaan. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten uudesta ammattiosaamisesta luodaan kilpailijoista erottuva palvelu ja pohtia, miten palvelu markkinoidaan asiakkaan mielenkiintoa herättäen. Lopullisen palvelulanseerauksen toteuttaa toimeksiantaja.
Opinnäytetyön teoriaosuus on jaettu kahteen osaan: palvelun tuotteistamiseen ja lanseerauksen tekemiseen. Teoriaosuudessa käydään läpi pintapuolisesti molempien päävaiheita ja toteutukseen liittyviä kompastuskiviä, minkä jälkeen lukijan on helpompi ymmärtää, miten omista ammattitaidoista luodaan myytävä ja markkinoitava palvelu.
Toiminnallisessa osuudessa esitetään kriisiviestinnän markkinatilannetta, toimeksiantajan kohderyhmän valintaa, markkinointikanavia ja markkinointiviestinnässä hyödynnettäviä materiaaleja. The novelty attracts the customer and raises the competitive advantage of the company in the market. Lvngroom Oy media agency commissioned this thesis.
The idea for the thesis arose from Lvngroom’s desire to add crisis communications into their current consulting services. The thesis aimed to discover how to create a new service distinguished from competitors and consider how to market the service to attract customers’ interest. Lvngroom carries out the final service launch.
The theory portion of the thesis divides into two parts: productization and launch process. Both of the parts define the main stages and frequent pitfalls in a superficial manner. The thesis helps the reader to understand how to create a profitable and marketable service out of their expertise.
The operational portion presents the marketing possibilities of crisis communications, Lvngroom’s target group, marketing channels, and materials utilized for marketing communications.
Idea opinnäytetyölle syntyi toimeksiantajan halusta lisätä kriisiviestinnän konsultointi osaksi heidän nykyisiä palvelujaan. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten uudesta ammattiosaamisesta luodaan kilpailijoista erottuva palvelu ja pohtia, miten palvelu markkinoidaan asiakkaan mielenkiintoa herättäen. Lopullisen palvelulanseerauksen toteuttaa toimeksiantaja.
Opinnäytetyön teoriaosuus on jaettu kahteen osaan: palvelun tuotteistamiseen ja lanseerauksen tekemiseen. Teoriaosuudessa käydään läpi pintapuolisesti molempien päävaiheita ja toteutukseen liittyviä kompastuskiviä, minkä jälkeen lukijan on helpompi ymmärtää, miten omista ammattitaidoista luodaan myytävä ja markkinoitava palvelu.
Toiminnallisessa osuudessa esitetään kriisiviestinnän markkinatilannetta, toimeksiantajan kohderyhmän valintaa, markkinointikanavia ja markkinointiviestinnässä hyödynnettäviä materiaaleja.
The idea for the thesis arose from Lvngroom’s desire to add crisis communications into their current consulting services. The thesis aimed to discover how to create a new service distinguished from competitors and consider how to market the service to attract customers’ interest. Lvngroom carries out the final service launch.
The theory portion of the thesis divides into two parts: productization and launch process. Both of the parts define the main stages and frequent pitfalls in a superficial manner. The thesis helps the reader to understand how to create a profitable and marketable service out of their expertise.
The operational portion presents the marketing possibilities of crisis communications, Lvngroom’s target group, marketing channels, and materials utilized for marketing communications.