Search engine optimization and advertising in social media : case: Total Sec
Liimatainen, Joonas (2012)
Liimatainen, Joonas
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112816997
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112816997
Tiivistelmä
Kilpailu modernien hakukoneiden hakemistosijoituksesta on armotonta. Näkyvyyden saaminen ensimmäiselle sivulle on tullut haastava tehtävä, joka vaatii ymmärrystä hakukoneiden toimintaperiaatteista. Tämän tutkimuksen tarkoitus on tarjota yritykselle parempi ymmärrys hakukoneiden toiminnasta, sosiaalisen median markkinoinnista sekä esitellä parannuksiin tarvittavia välineitä. Tutkimus pyrkii tehostamaan yrityksen omaa sijoitusta hakukoneessa. Tutkimus keskittyy Googlen hakukoneeseen, joka on tällä hetkellä markkinoiden johtava hakukone sekä toimeksiantoyrityksen markkinoinnin käytössä.
Tutkimuksen pääpaino on hakukoneiden toiminnan teorian tutkimisessa. Teoria osuus perustuu ajankohtaisiin kirjallisiin julkaisuihin sekä elektronisiin lähteisiin. Tutkimuksen on tehnyt liiketalouden opiskelija, joka on pyrkinyt esittämään teorian ja käytännön helposti ymmärrettävässä muodossa. Tutkimus on suunnattu talousalan ihmisille, joilla ei ole laajaa tietämystä informaatioteknologiasta. Kilpaillakseen jatkuvasti muuttuvassa markkinointiympäristössä on tärkeää ymmärtää modernien hakukoneiden algorytmejä.
Tutkimus perehtyy olennaiseen tietoon ja välineisin joilla Googlen hakukone sijoitusta voi parantaa. Tutkimuksen toimeksiantajana toimii Total Sec Oy. Tutkimuksen tavoitteena on parantaa Total Secin sivustojen näkyvyyttä ja sijoitusta verrattuna kilpailijoihin, kuitenkaan tinkimättä sivustojen käyttäjäystävällisyydestä.
Tärkeimpänä tuloksena tutkimus paljasti puutteita sivustojen hakusanojen meta koodi merkinnöissä jotka vaikuttavat sivun löydettävyyteen. Tämän lisäksi tutkimus paljasti epäjohdonmukaisuuksia sivujen linkkirakenteessa.
Tutkimuksen pääpaino on hakukoneiden toiminnan teorian tutkimisessa. Teoria osuus perustuu ajankohtaisiin kirjallisiin julkaisuihin sekä elektronisiin lähteisiin. Tutkimuksen on tehnyt liiketalouden opiskelija, joka on pyrkinyt esittämään teorian ja käytännön helposti ymmärrettävässä muodossa. Tutkimus on suunnattu talousalan ihmisille, joilla ei ole laajaa tietämystä informaatioteknologiasta. Kilpaillakseen jatkuvasti muuttuvassa markkinointiympäristössä on tärkeää ymmärtää modernien hakukoneiden algorytmejä.
Tutkimus perehtyy olennaiseen tietoon ja välineisin joilla Googlen hakukone sijoitusta voi parantaa. Tutkimuksen toimeksiantajana toimii Total Sec Oy. Tutkimuksen tavoitteena on parantaa Total Secin sivustojen näkyvyyttä ja sijoitusta verrattuna kilpailijoihin, kuitenkaan tinkimättä sivustojen käyttäjäystävällisyydestä.
Tärkeimpänä tuloksena tutkimus paljasti puutteita sivustojen hakusanojen meta koodi merkinnöissä jotka vaikuttavat sivun löydettävyyteen. Tämän lisäksi tutkimus paljasti epäjohdonmukaisuuksia sivujen linkkirakenteessa.