Seinäkalenterin suunnittelu : kohderyhmän tärkeys toteutuksessa
Alakantola, Hanna (2021)
Alakantola, Hanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425733
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121425733
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia kuluttajien ajatuksia seinäkalentereiden tarpeista, toiveista ja markkinoista. Tutkimuksen päätavoitteena on selvittää, millaiselle seinäkalenterille kotimaisilla markkinoilla on kysyntää ja minkälainen seinäkalenteri innostaisi uusia kohderyhmiä.
Opinnäytetyössä käydään läpi seinäkalenterin nykymuodot, tutkitaan vuosien 2020–2021 kotimaisia markkinoita ja seinäkalenterin suunnittelussa huomioitavia ominaisuuksia. Tutkimusmenetelmien pohjalta seinäkalenterille muodostetaan kohderyhmä, jonka tarpeiden ja toiveiden pohjalta toteutetaan seinäkalenterille konsepti.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi kattava tietopaketti seinäkalenterin suunnittelusta, jota voi hyödyntää seinäkalenterin suunnittelun lisäksi tuotteen kohderyhmän pohdinnan apuna.
Opinnäytetyössä käydään läpi seinäkalenterin nykymuodot, tutkitaan vuosien 2020–2021 kotimaisia markkinoita ja seinäkalenterin suunnittelussa huomioitavia ominaisuuksia. Tutkimusmenetelmien pohjalta seinäkalenterille muodostetaan kohderyhmä, jonka tarpeiden ja toiveiden pohjalta toteutetaan seinäkalenterille konsepti.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi kattava tietopaketti seinäkalenterin suunnittelusta, jota voi hyödyntää seinäkalenterin suunnittelun lisäksi tuotteen kohderyhmän pohdinnan apuna.
