Henkilökohtaisen avun palveluprosessin kehittäminen ja tuottaminen: palvelunmuotoilun menetelmiä hyödyntäen.
Fredriksson, Riina (2021)
Fredriksson, Riina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120824495
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120824495
Tiivistelmä
Henkilökohtaisen avun palveluprosessin kehittäminen henkilökohtaisen avun saajan, henkilökohtaisen avustajan ja vammaispalvelun eduksi. Tavoitteena tarkastella mitkä tekijät ovat vaikuttaneet palveluprosessiin ja sen kehittämiseen henkilökohtaista apua tuotettaessa sekä asiakasymmärryksen tärkeys palveluprosessissa.
Henkilökohtaisen avun palveluprosessia on kuvattu palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen. Asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyskyselyiden tulokset ovat ohjanneet palveluprosessin kehittymistä ja antaneet sille pohjan.
Käytännössä henkilökohtaisen avun palveluprosessista on syntynyt asiakasta, henkilökohtaista avustajaa sekä vammaispalvelua palveleva kokonaisuus, jolla voidaan vaikuttaa positiivisesti myös liiketoimintaan.
Henkilökohtaisen avun palveluprosessia on kuvattu palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen. Asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyskyselyiden tulokset ovat ohjanneet palveluprosessin kehittymistä ja antaneet sille pohjan.
Käytännössä henkilökohtaisen avun palveluprosessista on syntynyt asiakasta, henkilökohtaista avustajaa sekä vammaispalvelua palveleva kokonaisuus, jolla voidaan vaikuttaa positiivisesti myös liiketoimintaan.