Marknadsföringsplan för Jokitaxi Aura1 med fokus på Instagram
Gustafsson, Matilda (2021)
Gustafsson, Matilda
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526063
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526063
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on suoritettu Eero Urmaksen, Jokitaxi Aura1, Turku, toimeksiantona.
Jokitaxi Aura1 on vastaperustettu paikallinen yritys, jolla on ainutlaatuinen konsepti
taksipalveluissa ja matkailussa. Perusteena opinnäytetyölle oli yritykseltä puuttuva markkinointisuunnitelman perusmalli ja ohjeet Instagram julkaisujen sisällössä. Toimeksiantajan pyynnön perusteella tehtiin myös päivityssuunnitelma Instagramiin ja erilliset ohjeet päivityksille. Tavoitteena oli kehittää perusteellinen ja suuntaa antava markkinointisuunnitelma, jota yritys voi hyödyntää kesällä 2021 ja jota se voi jatkossa seurata ja mukauttaa. Suunnitelma otetaan käyttöön loppukeväästä ja tuloksia analysoidaan syksyllä. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoreettinen osa käsittelee markkinointisuunnitelman osia, Instagram yrityksille ja erilaisia käsitteitä, joita Instagramissa käytetään. Teoriaa sovelletaan empiirisessä osassa. Työssä käytetään pääsääntöisesti kvalitatiivista tutkimusmenetelmää mutta myös osittain kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tilastoissa voi nähdä eri mittauksia Instagramseuraajista sekä markkinointisuunnitelman lopputuloksen tilastot. Tästä suunnitelmasta tuli toimiva pohja ja hyödyllinen työkalu yritykselle tulevaisuudessa.
Suunnitelmaa on myös sovellettu käytännössä ja se on todettu toimivaksi. Kirjoittajalla oli
henkilökohtainen kiinnostus aiheeseen ja toimeksiantaja on tyytyväinen lopputulokseen.
Jokitaxi Aura1 on vastaperustettu paikallinen yritys, jolla on ainutlaatuinen konsepti
taksipalveluissa ja matkailussa. Perusteena opinnäytetyölle oli yritykseltä puuttuva markkinointisuunnitelman perusmalli ja ohjeet Instagram julkaisujen sisällössä. Toimeksiantajan pyynnön perusteella tehtiin myös päivityssuunnitelma Instagramiin ja erilliset ohjeet päivityksille. Tavoitteena oli kehittää perusteellinen ja suuntaa antava markkinointisuunnitelma, jota yritys voi hyödyntää kesällä 2021 ja jota se voi jatkossa seurata ja mukauttaa. Suunnitelma otetaan käyttöön loppukeväästä ja tuloksia analysoidaan syksyllä. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoreettinen osa käsittelee markkinointisuunnitelman osia, Instagram yrityksille ja erilaisia käsitteitä, joita Instagramissa käytetään. Teoriaa sovelletaan empiirisessä osassa. Työssä käytetään pääsääntöisesti kvalitatiivista tutkimusmenetelmää mutta myös osittain kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tilastoissa voi nähdä eri mittauksia Instagramseuraajista sekä markkinointisuunnitelman lopputuloksen tilastot. Tästä suunnitelmasta tuli toimiva pohja ja hyödyllinen työkalu yritykselle tulevaisuudessa.
Suunnitelmaa on myös sovellettu käytännössä ja se on todettu toimivaksi. Kirjoittajalla oli
henkilökohtainen kiinnostus aiheeseen ja toimeksiantaja on tyytyväinen lopputulokseen.