Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointistrategian taustakartoitus B2B-yritykselle

Hopeanaula, Eveliina (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Eveliina Hopeanaula 151221.pdf (1.341Mt)
Lataukset: 


Hopeanaula, Eveliina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526261
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kartoitettiin toimeksiantajalle markkinointistrategiaa, joka tarkastelee liiketoiminnallisia tavoitteita ja auttaa yritystä tekemään uuden tuotteen tunnetummaksi sekä parantaa yrityksen kilpailukykyä. Liiketoiminnan kasvun hakeminen ja markkinoiden ja asiakastarpeiden muuttuminen vaativat tulevaisuudessa suunnitelmallisempaa panostamista. Tunnettavuuden lisääminen nykyajan kilpailutilanteessa pakottaa toiminnan kehittämistä.
Opinnäytetyön aihe rajattiin käsittelemään markkinastrategiaa ja toimintaympäristöanalyysia. Markkinointistrategian kysymykset: milloin, missä ja miten pitää kilpailla ja millä tavoitteilla, auttavat toimeksiantoyritystä myöhemmin rakentamaan markkinointisuunnitelmaa uusille tuotteille. Menestyvä yritys saavuttaa toivotun vision onnistuneen markkinointistrategian kautta.
Tietoperusta hankittiin alan kirjallisuudesta, markkinointistrategian kanssa työskentelevien konsulttiyritysten web-sivuilta ja B2B -markkinaan sekä asiakaskokemukseen pohjautuvasta podcasteista. Yrityksen sisäisistä julkaisuista ja keskusteluista yrityksen henkilöstön kanssa saatiin tietoa yrityksen nykytilanteesta.
Opinnäytetyössä luotiin markkinointistrategian runko, jota toimeksiantoyrityksen organisaatio hyödyntää markkinointistrategian toteutuksessa. Myöhemmin markkinointistrategian materiaalia voidaan soveltaa markkinointisuunnitelman luonnissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste