Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma mikroyritykselle

Eriksson, Julia (2021)

 
Avaa tiedosto
Julia Eriksson (1.133Mt)
Lataukset: 


Eriksson, Julia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526248
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka avulla yritys pystyy hyödyntämään verkkosivuja ja sosiaalista mediaa markkinoidakseen palvelujaan mahdollisimman tehokkaasti. Tarkoitus oli suunnitella käytännöllinen digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, joka ottaa huomioon yrityksen rajalliset resurssit ja ajan.

Toimeksiantajayritys tarjoaa maanrakennus- ja kaivuupalveluja Pohjanmaan alueella. Opinnäytetyö oli yritykselle hyvin ajankohtainen, koska digitaalinen markkinointi yleistyy jatkuvasti. Yrityksen valintana oli keskittyä verkkosivujen lisäksi Facebookiin, joten opinnäytetyön toiminnallisessa osassa luotiin yritykselle digitaalisen markkinoinnin suunnitelma.

Opinnäytetyön tietoperustassa perehdytään digitaaliseen markkinointiin yleisellä tasolla ja esimerkiksi verkkosivuihin, hakukoneoptimointiin ja sosiaaliseen mediaan markkinoinnin välineenä. Tietoperustassa perehdytään myös yleisimpiin sosiaalisen median alustoihin ja digitaaliseen markkinointiin pienen ja mikroyrityksen näkökulmasta. Lopuksi käsitellään digitaalisen markkinointisuunnitelman luomisen eri vaiheita. Lähdeaineistoina on käytetty eri kirjallisia lähteitä ja internet-sivuja.

Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa kehitettiin yritykselle digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Suunnitelma pitää sisällään yrityksen nykytilan analyysin, jossa tarkasteltiin yrityksen vahvuuksia ja heikkouksia SWOT-analyysin avulla, sekä kilpailija-analyysin. Yrityksen tavoitteita markkinointiin liittyen kartoitettiin yrittäjän haastattelun avulla. Suunnitelma sisältää myös markkinoinnin tavoitteet, toimenpiteet niiden saavuttamiseksi ja tulosten seuraamisen ja mittaamisen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste