No Fortunate Son : en processbeskrivning för inspelning, distribution och marknadsföring av tre singlar
Tobias, Fagerholm (2021)
Tobias, Fagerholm
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121626366
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121626366
Tiivistelmä
Som artist kan det vara utmanande att veta hur man ska gå tillväga för att få ens låtar inspelade, distribuerade och marknadsförda på ett professionellt sätt. Syftet med detta examensarbete är att utöka mitt eget kunnande inom de områdena genom att slänga mig in i processen och lära mig genom mina försök och mina misstag.
Frågorna som har styrt detta examensarbete är: 1) Hur planerar man och genomför en produktion av en singel? 2) Hur marknadsför man singlar på sociala medier, tidningar och radio?
Resultatet är en beskrivning av hela den processen – hur jag som artist (No Fortunate Son) har färdigställt tre singlar från demostadie till slutgiltiga produkter samt hur de har blivit marknadsförda. As an artist, it can be challenging to know how to go about getting your songs recorded, distributed, and marketed in a professional way. The purpose of this thesis is to expand my own knowledge in those areas by throwing myself into the process and learning through trial and error.
The questions that have guided this thesis are: 1) How do you plan and carry out a production of a single? 2) How to market singles on social media, in magazines and on the radio?
The result is a description of the whole process - how I as an artist (No Fortunate Son) have completed three singles from the demo stage to final products and how they have been marketed.
Frågorna som har styrt detta examensarbete är: 1) Hur planerar man och genomför en produktion av en singel? 2) Hur marknadsför man singlar på sociala medier, tidningar och radio?
Resultatet är en beskrivning av hela den processen – hur jag som artist (No Fortunate Son) har färdigställt tre singlar från demostadie till slutgiltiga produkter samt hur de har blivit marknadsförda.
The questions that have guided this thesis are: 1) How do you plan and carry out a production of a single? 2) How to market singles on social media, in magazines and on the radio?
The result is a description of the whole process - how I as an artist (No Fortunate Son) have completed three singles from the demo stage to final products and how they have been marketed.