Webinaari-kokonaisuuden tuotteistaminen: case fratres
Aalto, Niklas (2021)
Aalto, Niklas
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121726661
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121726661
Tiivistelmä
Opinnäytteen tavoitteena oli laatia Fratresin palvelulle uusi konsepti. Työn
tarkoituksena oli parantaa olemassa olevaa palvelua tuotteistamisen avulla.
Toimeksiantajan palvelun tehtävänä on auttaa asiakasyrityksiä myynnissä.
Työ toteutettiin perehtymällä ensin toimeksiantajan palveluun ja keskustelemaan
palvelun kehittämisestä. Tämän jälkeen tutustuttiin tuotteistamisen teoriaan
lähdekirjallisuuden avulla. Teoriaosuudessa käsiteltiin tuotteistamista käsitteenä
sekä tutkittiin tarkemmin palvelun tuotteistamisprosessia.
Työn tulokseksi saatiin toimiva tuotteistusmalli palvelun kehittämiselle.
Tuotteistusmallin avulla luotiin kehitystoimenpiteet parantaakseen palvelun
monistettavuutta sekä helpottaakseen sen ostamista. Lopputuloksena tehtiin
esitys tuotteistetusta palvelusta.
Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää toimeksiantajan liiketoiminnassa.
Toimeksiantaja hyödyntää syntyneitä tuloksia yrityksen palvelujen
kehittämisessä. Tuloksena saavutettua tuotteistusmallia voidaan hyödyntää
toimeksiantajan tehdessä tuotteistusta muille palveluille.
tarkoituksena oli parantaa olemassa olevaa palvelua tuotteistamisen avulla.
Toimeksiantajan palvelun tehtävänä on auttaa asiakasyrityksiä myynnissä.
Työ toteutettiin perehtymällä ensin toimeksiantajan palveluun ja keskustelemaan
palvelun kehittämisestä. Tämän jälkeen tutustuttiin tuotteistamisen teoriaan
lähdekirjallisuuden avulla. Teoriaosuudessa käsiteltiin tuotteistamista käsitteenä
sekä tutkittiin tarkemmin palvelun tuotteistamisprosessia.
Työn tulokseksi saatiin toimiva tuotteistusmalli palvelun kehittämiselle.
Tuotteistusmallin avulla luotiin kehitystoimenpiteet parantaakseen palvelun
monistettavuutta sekä helpottaakseen sen ostamista. Lopputuloksena tehtiin
esitys tuotteistetusta palvelusta.
Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää toimeksiantajan liiketoiminnassa.
Toimeksiantaja hyödyntää syntyneitä tuloksia yrityksen palvelujen
kehittämisessä. Tuloksena saavutettua tuotteistusmallia voidaan hyödyntää
toimeksiantajan tehdessä tuotteistusta muille palveluille.