Suutarin lapsella ei ole kenkiä – viestintäsuunnitelma mainostoimistolle : case : Mainostoimisto SST Oy
Lahti, Iira (2021)
Lataukset:
Lahti, Iira
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121726659
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121726659
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe on sosiaalisen median viestintäsuunnitelman tekeminen toimeksiantajalle. Kirjallisessa osuudessa on tutkittu mitä on hyvä sosiaalisen median viestintä yritykselle. Kirjallisten lähteiden lisäksi tutkimusaineistona on käytetty haastatteluja sekä tutkimusta varten tuotettua benchmarkingia eli vertailuanalyysia kilpailijoiden toiminnasta sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tuloksia on käytetty viestintäsuunnitelman kehitystyössä.
Opinnäytetyöstä ilmenee, että vastaus kysymykseen "mitä on hyvä sosiaalisen median viestintä yritykselle" käsittää pelkän sisällön lisäksi koko sisällön tuottamisen kokonaisuuden. Hyvä sosiaalisen median viestinnän tuottaminen yritykselle perustuu hyvin kirjoitettuihin julkaisuihin, huomiota herättäviin kuvituksiin sekä säännölliseen julkaisujen tuottamiseen.
Opinnäytetyöstä ilmenee, että vastaus kysymykseen "mitä on hyvä sosiaalisen median viestintä yritykselle" käsittää pelkän sisällön lisäksi koko sisällön tuottamisen kokonaisuuden. Hyvä sosiaalisen median viestinnän tuottaminen yritykselle perustuu hyvin kirjoitettuihin julkaisuihin, huomiota herättäviin kuvituksiin sekä säännölliseen julkaisujen tuottamiseen.