Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Marknadsföring för skönhetsföretag : Marknadsundersökning av skönhetsföretags marknadsföringsinsatser

Sandell, Emilia (2021)

 
Avaa tiedosto
EA - Marknadsföring för skönhetsföretag (2.454Mt)
Lataukset: 


Sandell, Emilia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121726691
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä kauneusalan markkinointiin ja mainontaan. Tavoitteena oli kartoittaa erilaisia markkinointimenetelmiä ja medioita, joita voidaan tarjota palveluina kauneushoitoloihin. Tässä työssä tarkastellaan aihetta yleisesti ja yrittäjien mielipiteiden pohjalta.

Opinnäytetyö oli markkinatutkimus ja sen osia ovat markkinointitutkimuksen teoreettisen perustan valmistelu, suunnittelu, toteutus ja analysointi. Tietolähteitä ovat kirjallisuus, lehtiartikkelit, Internet ja markkinointitutkimus.
Työn teoreettinen tausta on siirtynyt kevyemmistä aiheista, kuten alan esittelystä ja palveluista, teoreettisempaan tietoon, jolloin lukijat ymmärtävät markkinoinnin ja mainonnan merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Teoria sisältää yleistä tietoa palveluista ja niiden markkinoinnista, mutta keskittyy tärkeimpiin markkinointikanaviin ja niiden etuihin ja haittoihin. Tämän opinnäytetyön markkinointitutkimus perustuu tähän teoreettiseen taustaan.

Markkinointitutkimuksen avulla kartoitettiin markkinointia yrittäjän silmin. Tutkimusaineiston kerääminen tapahtui kvantitatiivisilla menetelmillä. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat varsinaissuomalaiset kauneusalan yritykset, jotka vastasivat kyselyyn sähköpostilinkin kautta. Kyselyyn vastasi yhteensä 14 yritystä.
Tutkimustulokset osoittavat, että yrittäjillä on rajallinen ymmärrys erilaisista markkinointikanavista ja niiden käytöstä. Suurimmat tekijät puutteelliseen markkinointiin olivat aika ja raha. Markkinointi olemassa oleville asiakkaille on eri asia kuin markkinointi potentiaalisille asiakkaille, joten oikeaa markkinointikanavaa tai -menetelmää ei ole. Paras markkinointivaikutus saadaan käyttämällä monia erilaisia markkinointikanavia toisiaan täydentävästi.
 
Syftet med detta examensarbete var att lära sig mer om marknadsföring och reklam av tjänster. Syftet var att identifiera olika marknadsföringsmetoder och medier som kan erbjudas som tjänster i skönhetssalonger. I denna avhandling undersöks ämnet i allmänhet och ur entreprenörernas synvinkel.
Examensarbetet är en marknadsundersökning och dess komponenter är förberedelse, utformning, genomförande och analys av den teoretiska grunden för marknadsföringsforskning. Informationskällorna omfattar litteratur, tidskriftsartiklar, internet och en marknadsundersökning
Den teoretiska bakgrunden omfattar allt från lättare ämnen, såsom branschpresentationer och tjänster, till mer teoretisk kunskap, vilket gör det möjligt för läsaren att förstå vikten av marknadsföring och reklam som en del av ett lönsamt företag. Teorin innehåller allmän information om tjänster och deras marknadsföring, men fokuserar på de viktigaste marknadsföringskanalerna och deras för- och nackdelar. Marknadsföringsundersökningen i detta examensarbete bygger på denna teoretiska bakgrund.
Avsikten med undersökningen var att utforska marknadsföringen ur entreprenörens synvinkel. Kvantitativa metoder användes för att samla in forskningsdata. Målgruppen för studien var skönhetsföretag i Finland som svarade på enkäten via en e-postlänk. Sammanlagt 14 företag svarade på enkäten.
Resultaten visar att företagarna har en begränsad förståelse för de olika marknadsföringskanalerna och hur de används. De viktigaste faktorerna bakom bristen på marknadsföring var tid och pengar. Marknadsföring till befintliga kunder skiljer sig från marknadsföring till potentiella kunder, så det finns inte en enda rätt marknadsföringskanal eller metod. Den bästa marknadsföringen uppnås genom att använda olika marknadsföringskanaler som kompletterar varandra.
 
The purpose of this thesis was to learn about marketing and advertising in the beauty industry. The aim was to identify different marketing methods and media that can be offered as services to beauty salons. This thesis examines the topic in general and from the point of view of the entrepreneurs.
The thesis was a research project, and its components are the preparation, design, implementation, and analysis of the theoretical basis of marketing research. Sources of information include literature, journal articles, the Internet and marketing research.
The theoretical background of the work has shifted from lighter topics, such as industry presentations and services, to more theoretical knowledge, enabling readers to understand the importance of marketing and advertising as part of a profitable business. The theory includes general information on services and their marketing but focuses on the main marketing channels and their advantages and disadvantages. The marketing research in this thesis is based on this theoretical background.
The marketing research was used to explore marketing through the eyes of the entrepreneur. Quantitative methods were used to collect the research data. The target group of the study were beauty businesses in Finland, who responded to the survey via an e-mail link. A total of 14 companies responded to the survey.
The results show that entrepreneurs have a limited understanding of the different marketing channels and their use. The main factors behind the lack of marketing were time and money. Marketing to existing customers is different from marketing to potential customers, so there is no one right marketing channel or method. The best marketing impact is achieved by using a variety of marketing channels in a complementary way.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste