Sosiaalisen median monikanavaisuus B2B- tapahtumien markkinoinnissa
Kalliomaa, Herman (2021)
Kalliomaa, Herman
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121726733
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121726733
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on koota esimerkkejä sosiaalisen median markkinoinnin konkreettisista parannuksista B2B- tapahtumien markkinoinnissa. Opinnäytetyössä tarkastellaan sosiaalisen median monikanavaisuutta, sekä käytännön toimenpiteitä B2B- tapahtumien markkinoinnissa. Monikanavaisuudesta tutkitaan käsitteen nykytilaa, sosiaalisen median monikanavaisuuden tulevaisuuden kehittymistä ja asiakaslähtöisyyden vaikutusta sosiaalisen median monikanavaisuuteen.
Tietoperustana käytetään monikanavaisuuden, sekä sosiaalisen median markkinointitoimintojen perusteita. Tietoperustan pohjalta rakennetaan muutosehdotuksia analysoitavien yritysten toimenpiteisiin.
Tutkimusosassa analysoidaan kolmen eri B2B- tapahtuman neljää eri sosiaalisen median kanavaa. Kanavien julkaisuja tutkitaan niiden tavoitteen ja tyylin perusteella, sekä verrataan eri yritysten lähestymistapoja toisiinsa. Julkaisuja tarkastellaan sosiaalisen median monikanavaisuuden näkökulmasta.
Työn tuloksena on koottuja muutosehdotuksia analysoitavien yritysten sosiaalisen median markkinointitoimenpiteisiin monikanavaisuuden perusteiden pohjalta. Koonnin tarkoituksena on toimia ohjenuorana sosiaalisen median markkinoinnin parantamiseen monikanavaisuuden näkökulmasta.
Tietoperustana käytetään monikanavaisuuden, sekä sosiaalisen median markkinointitoimintojen perusteita. Tietoperustan pohjalta rakennetaan muutosehdotuksia analysoitavien yritysten toimenpiteisiin.
Tutkimusosassa analysoidaan kolmen eri B2B- tapahtuman neljää eri sosiaalisen median kanavaa. Kanavien julkaisuja tutkitaan niiden tavoitteen ja tyylin perusteella, sekä verrataan eri yritysten lähestymistapoja toisiinsa. Julkaisuja tarkastellaan sosiaalisen median monikanavaisuuden näkökulmasta.
Työn tuloksena on koottuja muutosehdotuksia analysoitavien yritysten sosiaalisen median markkinointitoimenpiteisiin monikanavaisuuden perusteiden pohjalta. Koonnin tarkoituksena on toimia ohjenuorana sosiaalisen median markkinoinnin parantamiseen monikanavaisuuden näkökulmasta.