Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Designing a process for international degree students starting studies in Finland: international degree students in the degree programme in Music Pedagogy at Turku UAS Arts Academy

Piiparinen, Jussi-Pekka (2021)

 
Avaa tiedosto
Thesis_final version_Jussi-Pekka Piiparinen.pdf (2.645Mt)
Lataukset: 


Piiparinen, Jussi-Pekka
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021122190271
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii kansainvälisten tutkinto-opiskelijoiden kokemuksia ja vaikutuksia suomalaisissa korkeakouluissa ja Suomen suunnitelmia koulutusviennin saralla, sekä sen mahdollisia vaikutuksia korkeakoulujen osalta. Tämä opinnäytetyö käyttää Turun ammattikorkeakoulun musiikin pedagogiikan koulutusta esimerkkitapauksena ja selvittää koulutusohjelman kansainvälisten tutkinto-opiskelijoiden hakemusprosessia ja opintojen alkuvaiheita. Tutkimuksen pohjalta tämä opinnäytetyö pyrkii kehittämään hakemusprosessia ja helpottamaan opiskelijoiden sopeutumista paikallisiin yhteisöihin opintojen alkuvaiheessa.

Tässä opinnäytetyössä käytetyt metodit ja palvelumuotoilun menetelmät sisältävät työpöytätutkimuksen, opiskelijahaastatteluja, kyselyn, online-tutkimuksen, käyttäjäpersoonia, customer journey mapeja, benchmarkkausta, co-design työpajan, service blueprintin ja asiantuntijahaastatteluja. Opinnäytetyö käyttää double-diamondia prosessin etenemismallina. Palvelukonsepti esitetään service blueprintin muodossa.

Tutkimuksen johtopäätökset korostavat ensivaikutelman tärkeyttä. Vaikutelma, joka hakijalle jää, kun hän ensimmäistä kertaa tutustuu koulutuksen esittelyyn ja hakuohjeisiin, voi olla vaikea muuttaa. Johtopäätökset tuovat myös esiin sen, että informaation olemassaolo yksinään ei vielä riitä, vaan tärkeää on huomioida informaation saavutettavuus.

Tutkimuksen johtopäätöksinä kansainvälisen tutkinto-opiskelijan hakuprosessia ja opintojen aloitusta voidaan kehittää informaation saatavuuden, mielenkiintoisuuden ja selkeyden avulla. Kansainvälisen tutkinto-opiskelijan jäämistä ja työllistymistä Suomeen pystytään auttamaan kiinnittämällä huomiota korkeakoulujen eri palvelujen saavutettavuuteen ja niistä tiedottamiseen kansainvälisille tutkinto-opiskelijoille. Kansainväliset tutkinto-opiskelijat tulee saada osaksi paikallista yhteisöä opintojen aikana.
 
The present Master’s thesis studies the international degree students’ experience in the Finnish higher education, as well as plans and efforts Finland has in exporting education and how that affects the Finnish higher education institutions. Using the Turku University of Applied Sciences Music Pedagogy Degree Programme as a case study, the thesis also studies the international degree students’ application process and their start of the studies, and based on the study aims to develop and design a process that helps the students to navigate through the process and integrate in to the local communities.

The methods and tools used in this study include desk research, student and expert interviews, survey, online research, personas, customer journey map, benchmarking, co-design workshop and service blueprint. The study uses the double-diamond model as the process chart. The service concept designed based on the research is presented through a service blueprint.

The research conclusions highlight the importance of first impressions. The impressions applicants get when they first look for information about the degree programme and the application instructions can be difficult to change. The conclusions also show that it is not only important that the information is available, but also highlights the need for higher accessibility to it.

The research concludes that the international degree students’ application process and start of studies can be developed through the accessibility of the information, providing interesting information and the clarity of the information. To encourage international degree students to stay and be employed in Finland, attention needs to be paid to the accessibility of the different services provided by the HEIs and to informing the international degree students of the existing services. International degree students should become a part of the local community during the studies.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste