Tapahtuman kävijämäärän kasvattaminen : Case: Stage142
Nieminen, Jari; Hämäläinen, Antti (2012)
Nieminen, Jari
Hämäläinen, Antti
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120418242
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012120418242
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millä markkinointikanavilla ja -menetelmillä sekä brändin
rakentamisen työkaluilla voidaan kasvattaa tapahtuman kävijämäärää.
Tutkimuskohteena oli tietojenkäsittelyn koulutusohjelman opiskelijoiden järjestämä Stage142-verkkopelitapahtuma, jolla ei ollut aikaisempaa markkinointisuunnitelmaa ja jonka brändiä ei oltu johdettu mitenkään.
Työn toimeksiantajana toimi Jyväskylän ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn koulutusohjelma. Tapahtuman tarkoituksena on saada sekä lisänäkyvyyttä että potentiaalisia hakijoita koulutusohjelmaan.
Työn teoriaosassa selvitettiin oleellisimmat tapahtumamarkkinoinnin markkinointikanavat sekä brändin rakentamisen kannalta oleellisimmat työkalut. Itse tutkimusosiossa selvitettiin Stage142-verkkopelitapahtuman tunnettuutta, muiden verkkopelitapahtumien hyödyntämiä brändin rakentamisen keinoja sekä heidän markkinoinnissa käyttämiään työkaluja ja kanavia.
Opinnäytetyö suoritettiin tapaustutkimuksena, jonka tukena käytettiin asiantuntijahaastatteluita ja kahta kyselyä, joista toinen osoitettiin tietojenkäsittelyn koulutusohjelmaan hakeville ja toinen Stage142-
verkkopelitapahtumassa käyneille.
Tutkimuksen tuloksena syntyi pohja markkinointistrategian luomiselle sekä tarvittavat työkalut brändin rakentamisen aloittamiselle.
Opinnäytetyön tuloksia tullaan hyödyntämään tulevaisuudessa Stage142-verkkopelitapahtuman markkinoinnissa sekä brändin kehittämisessä.
rakentamisen työkaluilla voidaan kasvattaa tapahtuman kävijämäärää.
Tutkimuskohteena oli tietojenkäsittelyn koulutusohjelman opiskelijoiden järjestämä Stage142-verkkopelitapahtuma, jolla ei ollut aikaisempaa markkinointisuunnitelmaa ja jonka brändiä ei oltu johdettu mitenkään.
Työn toimeksiantajana toimi Jyväskylän ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn koulutusohjelma. Tapahtuman tarkoituksena on saada sekä lisänäkyvyyttä että potentiaalisia hakijoita koulutusohjelmaan.
Työn teoriaosassa selvitettiin oleellisimmat tapahtumamarkkinoinnin markkinointikanavat sekä brändin rakentamisen kannalta oleellisimmat työkalut. Itse tutkimusosiossa selvitettiin Stage142-verkkopelitapahtuman tunnettuutta, muiden verkkopelitapahtumien hyödyntämiä brändin rakentamisen keinoja sekä heidän markkinoinnissa käyttämiään työkaluja ja kanavia.
Opinnäytetyö suoritettiin tapaustutkimuksena, jonka tukena käytettiin asiantuntijahaastatteluita ja kahta kyselyä, joista toinen osoitettiin tietojenkäsittelyn koulutusohjelmaan hakeville ja toinen Stage142-
verkkopelitapahtumassa käyneille.
Tutkimuksen tuloksena syntyi pohja markkinointistrategian luomiselle sekä tarvittavat työkalut brändin rakentamisen aloittamiselle.
Opinnäytetyön tuloksia tullaan hyödyntämään tulevaisuudessa Stage142-verkkopelitapahtuman markkinoinnissa sekä brändin kehittämisessä.